Automüügi kokkutõmbumine on Euroopas peatunud, kuid tööstusharu juhid olulist tõusu lähiaastaks veel ei planeeri, ütles Info-Auto juht ja aktsionär Viktor Siilats.
Järgneb intervjuu Viktor Siilatsiga:
Kuidas te leiate kompromissi müügiorganisatsiooni reeglina tagasihoidlike prognooside ja juhtkonna reeglina suuremate kasvuootuste vahel?
Kui varasemalt võib olla tuligi teha kompromisse tagasihoidlikkuse ja suuremate ootuste vahel, siis tänapäeval on oluliselt lihtsam eelarve sujuvalt vastu võtta, oma investeerimis ja muud abi pakkuda ning hiljem imestunult küsida, et miks te siis ei täida, ise koostasite ju ...
Info-Auto tegevjuhtkond on aastatega lihvinud eelarve koostamise mudelit ja protsessi. Oma turu, toodete, klientuuri, kulu-ja tulubaasi elementide ning nende sisemiste seoste hea tundmine ning toetumine realistlikele, pigem konservatiivsetele prognoosidele võimaldab ettevõtte juhtkonnal eelarve koostamise protsessis üldjuhul saavutada konsensus.
Protsess algab novembris, kus erinevad allüksused koostavad omad eelarved, mis siis juhtkonna tasandil üheks tervikuks ühendatakse. Kuna lõppkokkuvõttes on kõik omavahel siiski seoses ja eelnevate aastate kogemused varnast võtta, siis ei alustata kunagi tühjalt kohalt. Ega lõpetata ka.
Allüksuste prognoosid ei saa olla kunagi kehvemad kui eelnev aasta, väljaarvatud juhul kui prognoosi koostajal on mingi üliolulise infoga võimalik oma pessimismi põhjendada.
Oodatavad majanduse kasvunumbrid avaldab aga ajakirjandus. Autotööstust käsitletakse sageli majanduse üldise seisu indikaatorina. Hetkel on müüginumbrid Eestis head, Euroopas mitte. Millele see viitab aastale 2014 mõeldes?
Eesti müüginumbrite "headus" - 1,6% tõus eelmise aasta sama perioodiga võrreldes - seisneb ilmselt selles, et (seni) pole toimunud langust.
Euroopas on automüügi kokkutõmbumine suve jooksul peatunud, kuid mingit olulist tõusu lähemaks 12 kuuks tööstusharu juhid oma prognoosides ei planeeri.Karmist konkurentsist tulenev tootjatevaheline hinnasõda kärbib autotootjate kasumiootusi veelgi.Kindlasti on eursotsialismi tingimustes raudse haardega ametiühingutega liikmesriikides väga kulukas tootmisvõimsuste optimeerimine ja sellega kaasnev autotehaste sulgemise protsess.Need arengud viitavad sellele, et paremal juhul jääb automüük veel pikkadeks kuudeks praegusele tasemele, heal juhul ehk mõneprotsendilisse tõusu.
Millist müügikäibe kasvu üldjoontes aastaks 2014 ootate?
Kuivõrd on raske näha põhjust, miks sisuliselt paigaltammuva majanduse tingimustes peaks automüük kuidagi muust majandusest eraldi hoogsamaid tõusunumbreid näitama, siis võiks rahul olla kui turumaht tuleval aastal jääb samasse kanti praegusega. Loomulikult meeldiks Info-Autole hammustada sest pirukast endale suurem suutäis.
Meie müüdavatest automarkidest võiks aastal 2014 olla suurem kasvupotentsiaal Fordil, kelle tarbesõidukite tooteportfelli täielik uuendamine koos uute mõne täiesti uue mudeli tulekuga sai alguse lõppeval suvel. 2014. aasta keskpaigaks peaks see muutus olema toimunud ja vaadates klientide praegust huvi uute Fordi tarbesõidukite vastu võiks selles sektoris suurenev müük ka meie 2014. aasta käibeprognoosi 5-10% võrra tänaste numbritega võrreldes tõsta.
Autor: aripaev .ee
Seotud lood
Kaubandus valdkonda esindavad tänavu majanduskonverentsil Äriplaani 2014 kontoritarvete kaupmees Jüri Ross ja suurinvestor Jüri Käo, kes konverentsi päeva kulminatsioonil – viimasel arutlusringil annavad oma hinnangu järgmise aasta majanduskeskkonnale .
Majanduskonverentsi Äriplaan 2014 üks esinejatest, Büroomaailma juht Jüri Ross tõdeb, et palkade tõstmisest teenindussektor järgmisel aastal ei pääse.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.