• 10.09.13, 12:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kalakasvataja: poekettide soodusmüügi taga on maksupettus

Eesti vesiviljelejate liidu juhatuse liige, Saaremaa kalakasvanduse OÜ AquaMyk omanik Priit Lulla kahtlustab, et kaubanduskettide madalad kalahinnad saavutatakse maksupettusega, mis sarnaneb kütuseaktsiisi petuskeemidega.
"Kuidas saab kauplus müüa kala nelja euroga, kui kalaeksporti vahendaval Oslo börsil maksab sama kala 4,50 eurot," küsis ta Saarte Hääles ning lisas, et transpordikulu, käibemaksu ja kaupluse marginaali arvestades peaks forellikilo hind poes olema 7-8 eurot.
Kuna kala on kiiresti riknev kaup, on ärimeestel maksuametile ka lihtne põhjendada, miks müüdi mingi kogus kala odavamalt, kui see oli sisse ostetud, märkis Lulla.
Rimi Eesti Food ASi kommunikatsioonispetsialisti Katrin Batsi sõnul võib kala hind börsil muutuda ja seetõttu on kaupluse jaoks selle hind sageli erinev; pealegi ostab poekett kampaaniakala Eesti vahendajailt, kel on vahel samuti huvi müüa suuremaid koguseid soodsamalt, et need kätte ei jääks.
Maksu- ja tolliameti pressiesindaja Uku Tampere sõnul ei võimalda käibedeklaratsioon kaubapõhiselt deklareeritud ja tasutud käibemaksu hinnata, seega ei saa öelda, millise kilohinnaga jõuab muudes liikmesriikides vabasse ringlusse deklareeritav Norra lõhe Eestisse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 13:14
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele