Täna võttis AS Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi liinilt saja miljonenda pudeli Vana Tallinnat, mis jääb hoiule Liviko muuseumisse, teatas ettevõte.
Enam kui pool sajandit toodetud Vana Tallinn on Eesti kõige laialdasema levikuga välisturgudele müüdud toiduainetoode, populaarseim kaasaostetud suveniirkingitus Eestist ning Liviko edukaim ekspordiartikkel.
„Vana Tallinn on Eesti kõige elujõulisem ja kõige suurema levikuga premium kaubamärk maailmas. Tänu naturaalsete koostisosade kasutamisele, likööri originaalsele maitsele ja kõrgele kvaliteedile on Vana Tallinna eksport aastatega stabiilselt kasvanud, võites juurde ka üha uusi eksporditurge. Nüüdseks eksporditakse Liviko vapibrändi 22 riiki, hiljuti lisandus uutest eksporditurgudest Usbekistan ja Iisrael,” ütles AS Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi.
Saja miljonenda esimene pudel kingiti Vana Tallinna retsepti autori õpilasele, pikaajalisele Liviko liköörimeistrile Mahta Laidveele, keda tänati tema panuse eest Vana Tallinna arendamisel. „Vana Tallinna retsepti välja mõeldes sooviti luua likööri, mis oleks omapärane ja uudne, kuid mida meeldiks juua ka likööri loojatel. Toona ei osanud keegi unistadagi, et sellest kujuneb Eesti üks legendaarsemaid tunnustooteid,“ ütles Vana Tallinna retsepti autori õpilane, pikaaegne Liviko liköörimeister Laidvee. „Vana Tallinn on nagu Tallinna linn, mis ei saa kunagi päriselt valmis, mida saab ikka ja jälle täiustada ning millel on veel ja veel võimalusi tootearenduseks,” lisas Laidvee.
Vana Tallinnat toodetakse tööstuslikult alates 1962. aastast ning see on olnud läbi aegade Liviko edukaim eksporttoode.
AS Liviko on 115-aastaste traditsioonidega 1898. aastal asutatud kvaliteetalkoholi tootja. AS Liviko on nii Eestis, Lätis kui ka Leedus välja arendanud alkoholi distributsiooni- ja hulgimüügivõrgu, mille kaudu turustatakse omatoodangu kõrval maaletoodavaid brände ka teistelt maailma kvaliteetalkoholi tootjatelt. AS Liviko kuulub Balti riikide kolme suurema alkoholifirma hulka, pöörates tootmise kõrval sama suurt tähelepanu ka alkohoolsete jookide impordile. AS Liviko grupp annab tööd 376 inimesele.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.