• 15.11.13, 12:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Joik lõi Jaapanis läbi

Kui mõni ettevõte vaid unistab Jaapani turule pääsemisest, siis Eestimaist looduskosmeetikafirmat Joiki käidi spetsiaalselt Eestis kohapeal sinna kutsumas. Nüüd on Jaapan Joiki suurim ekspordiriik. Praeguse 25 müügikoha asemel näeb ettevõtte kolme aasta plaan ette kauba müüki rohkem kui 70 müügikohas.
“Neile meeldis meie toodete põhjamaiselt lihtne stiil ja see, et tooted valmistatakse Eestis käsitööna,” selgitas Joiki marketingi- ja ekspordijuht Kadri Mäesalu.
Kuidas saite jala Jaapani turu ukse vahele?
Olime alles ekspordiga tegutsemist alustanud ja tol hetkel nii kaugeid sihte veel ei seadnud. Jaapani Plaza kaubamajade keti esindaja leidis meid ise Eesti moeblogija blogist.
Kui kerge on Jaapani turule pääseda? Sellele küsimusele on meil keeruline vastata, kuna nemad leidsid meid. Mis aga puutub asjaajamise keerukusse, on Jaapaniga loomulikult keerulisem kui Euroopa Liidus, kuna reeglid on teistsugused.
Samuti peab arvestama, et uue tootega turule jõudmine nõuab aega. Meil läks esmakontaktist esimese kaubasaadetiseni üheksa kuud, mis oli täis tihedat infovahetust. Nõuded kosmeetikatoodete impordile Jaapanisse on eriti ranged, näiteks testitakse kõiki tooteid nende laborites, enne kui need turule lubatakse.
Mida Te teistele ettevõtjatele soovitaksite, kuidas paremini Jaapani turule pääseda? Toode peab lõpuni valmis olema. Kui on väikegi võimalus, et tootel on puudusi, ei ole mõtet pingutadagi. Kvaliteet on Jaapani turul äärmiselt oluline.
Teiseks peaks olema korralikud turundusmaterjalid, kolmandaks nähtavus erinevates kanalites, olgu selleks siis välismaa ajakirjad või sotsiaalmeedia. Kõige alus on loomulikult see, et on omanäoline toode, mis jääb silma.
Praegu on teie kaup müügil 25 Jaapani poes, milline on potentsiaal lähimateks aastateks? Plaan on kasvada, laiendades nii müügilolevat tootevalikut kui ka müügikohtade arvu. Plaan on jõuda kolme aastaga kõigisse 70 Plaza kaubamajja.
Kui palju Jaapani ekspordiga juba teeninud olete? Saan sellele vastata vaid niipalju, et praegu on Jaapan tõusnud mahult meie number 1 ekspordiriigiks. Järgneb Venemaa, siis Soome, Norra, Läti, Rootsi.
Kui suur on teie müük Eestis, kas varsti võib öelda, et Jaapani müük on suurem? Eksport moodustab praegu meie käibest ca 35%, seega on kodumaise turu osa veel suurem. Me ei prognoosi, et Jaapan saaks meie peamiseks müügituruks.
Mis jaapanlasi teie toodete juures enim võlus? Neile meeldis meie toodete põhjamaiselt lihtne stiil ja see, et tooted valmistatakse Eestis käsitööna. Nende arvates täidavad Joiki tooted teatud alam­niši looduskosmeetika turunišis – looduslik, aga samas luksuslik ehk ilusa välimuse ja hea lõhnaga.
Kui tihti ise kohapeal käite ja asjadel n-ö silma peal hoiate? Kogu suhtlus käib e-kirjade teel ja Jaapanisse pole me ise veel jõudnudki. Kui on olemas usaldusväärne partner, kellel on pikaajalised plaanid ja usk tootesse, pole kohapealset kontorit tarvis. Meiesugusele väikefirmale oleks see ka selgelt liiga suur kulu.
Milline Eesti ettevõtjate tavapärane käitumismall võib Jaapani ettevõtjat solvata? Ma võin pigem öelda, mis neile meeldib. Nende asjaajamine on erakordselt täpne ja konkreetne, kindlasti eeldavad nad seda ka partneritelt. Nad on väga rahul, kui saavad oma kirjadele kiirelt vastused ja kui kaup saadetakse välja kiiresti. Me elame erinevates ajavööndites ja nii võib teinekord lihtsa asja lahendamine võtta mitu tööpäeva, kui vastamisega venitada. Nii näiteks saab Jaapan meilt alati esimese asjana hommikul kirjadele vastused, sest siis saavad nemad need veel oma tööpäeval kätte.
Miks Eestist siiski veel nii vähe ettevõtteid Jaapanisse ekspordib? Keerulisem asjaajamine, äärmiselt hea kvaliteet ja kõige enam fakt, et raske on pakkuda toodet, mida nende turul juba olemas ei ole.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele