Maailma suurim jaekaupmees Wal-Mart Stores on kutsunud osadest Hiina poodidest tagasi eesliliha, sest testid olid näidanud, et see sisaldas teiste loomade DNAd, vahendab Reuters.
Wal-Mart Storesi Five Spice nimeline eesliliha sisaldas rebaseliha.
Skandaal võib kahjustada Wal-Marti mainet Hiina triljonidollarilisel toiduaineteturul, kus ettevõte plaanib avada paari aastaga täiendavalt 110 poodi. Hiina on maailma suurim toidukaupade turg, mis peaks 2016. aastaks kasvama 1,5 triljonile dollarile.
„See on järjekordne löök Wal-Marti brändile, mis tähendab seda, et rikkad ostjad hakkavad selle vastu kaotama usaldust,“ ütles China Market Researchi tegevdirektor Shaun Rein. Kolme aastaga on kukkunud Wal-Marti turuosa Hiina turul 7,5 protsendilt 5,2 protsendile.
Eesliliha on Hiina mõnes piirkonnas populaarne snäkk, kuigi moodustab vaid tühise osa kogu lihatarbimisest. 2011. aastal tapeti Hiinas 2,4 miljonit eeslit.
Hiinas on ka prantsuse Carrefour ja KFC emafirma Yum Brands sattunud Hiinas löögi alla toidu turvalisuse pärast.
Wal-Martil on ennegi olnud Hiinas probleeme. 2011. aastal trahviti Wal-Marti ja Carrefouri 1,57 miljoni dollari ulatuses toodete hindade manipuleerimise tõttu. Samal aastal sai Wal-Mart trahvi ka realiseerimisaja ületanud pardiliha müügi tõttu.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.