Äripindade turul jagub kinnisvarafirmade prognoosi järgi aktiivsust ka tänavu. Ehkki suur osa uuest elust jääb kesklinna, tasub mullu Mustika keskuses poe avanud Bauhofi kogemusel näiteks kaupluse rajamisel ka linna südamest kaugemale vaadata.
“Oleme valinud välja piirkonnad, kus soovime kauplust avada. Arvestades meie kaupluste suurust, siis alati ei ole nii suurt pinda pakkuda ja avada saame neid vastavalt sobivate pindade vabanemisele või valmimisele,” rääkis Bauhofi turundusjuht Britte Maidra.
Mustamäel asuva Mustika keskuse kasuks otsustati Maidra sõnul seetõttu, et seal leidus sobiv pind ning tegemist oli piirkonnaga, kus puudus Bauhofile omase valikuga kauplus. Tema sõnul kohendas ehituskauba müüja kauba sortimenti ja väljapanekut kohalikke elanikke arvestades. “Võeti arvesse, et selles piirkonnas on palju kortermaju.”
Pilk tõmbekeskustest eemale
Alustavatel äridel soovitabki Maidra vaadata südalinnast väljapoole. Ta selgitas, et eelkõige on oluline pakutav teenus või kaup ning nende defitsiit selles piirkonnas, kus on potentsiaalne klientuur. “Selliseid õnnestunud näiteid on päris palju,” rääkis Maidra.
Näiteks toob Maidra ka Telliskivi loomelinnakus asuvad toidukohad ja Lyoni kohviku Õismäel, mille puhul pole mindud püüdma kesklinna turisti, vaid eeliseks on kvaliteetne toit ja analoogsete kohtade nappus selles piirkonnas.
“Meie sektoris oleks juba ainuüksi kaupluse pinna tõttu üsna ebamõistlik püüda südalinna piirkonda, mängu tulevad hoopis muud aspektid – näiteks mugav ja tasuta parkimine,” selgitas Maidra. Niisiis tuleb Maidra soovitusel vaadata, kus on klient ja mis on lisaks asukohale äri eeliseks.
Loe kinnisvarabüroode hinnanguid ärikinnisvara arengule esmaspäevasest Äripäevast.