Cherry Eesti ja Läti tegevjuht Priit Tomp ütles, et tasuta saadetis on e-poodluse number 1 ostuotsuse mõjutaja ja tasuta transport võib suurendada ostukorvi väärtust kuni kolmandiku.
Klick Eesti turundusdirektori Priit Pommeri sõnul ei ole nad enda e-kaupluses teinud tasuta transpordi päevi regulaarselt, vaid pakkusid klientidele e-poest tellides 3 kuu jooksul telekate tasuta transporti. „Tasuta transport kehtis vaid teleritele, mille müük kasvas sel perioodil e-poes mitmekordselt,“ rääkis Pommer. Lisades, et Klick’i e-poest ostmisel on transpordi tasu alati 2,49 eurot, sõltumata paki kaalust või suurusest. „Meie jaoks oli üllatav, et selle väikese tasu kaotamine nii oluliselt müüki mõjutas – arvestades, et teleka hinnast ei moodusta 2,49 eurot üldjuhul ühtegi protsenti,“ ütles ta.
Cherry Eesti ja Läti tegevjuht Priit Tomp ütles, et tasuta postiteenuse päevad võivad suurendada tootemüüki keskmiselt 2-4 korda, kusjuures tema sõnul sõltub viimane eelkõige ajastusest. „Milline on parasjagu Cherry hetke tootevalik ning milline on tasuta päevade rotatsioon,“ ütles Tomp.
„Üldjuhul mõjutab tasuta transpordi päev tervet tootevalikut, kuid erilise hoo saavad sisse madala hinnaga tooted, kus keskmine postikulu (2,35 eurot saadetise kohta) moodustab proportsionaalselt suurema hinnavõidu,“ rääkis Tomp ja kinnitas, et nemad korraldavad tasuta transpordi päevi kord kvartalis.
Pommer ei osanud öelda, et mis juhtuks siis, kui nad teeksid tasuta kojuveo e-poest kogu kaubavalikule. „Telerite müüginumbri tõus vihjab, et ilmselt on mõistlik transporditasust kui sellisest üldse loobuda – kliendil üks mure ostuprotsessis vähem. Meie jaoks ei kata kliendilt küsitud 2,49 eurot täna reaalsest transpordikulust suurt midagi,“ selgitas Pommer. Samuti kinnitas ta, et nad on veendunud, et tasuta asju ei peaks vaikimisi e-poes olema ning neid võiks pakkuda kampaania korras. „Täna peame ilmselt oma senised veendumused üle vaatama.“
Tombi sõnul ei ole transpordi eest maksmise küsimus ainult Eesti tarbijatel, vaid pigem on tegu ülemaailmse trendi ja sooviga. „Erinevate uurimuste tulemusena võib väita, et tasuta saadetis on e-poodluse number 1 ostuotsuse mõjutaja ja mitte ainult – tasuta transport võib suurendada ostukorvi väärtust kuni kolmandiku võrra,“ ütles Tomp.
Pommeri sõnul on Eesti e-poodidel väga keeruline tarbijatele selgitada, miks neilt tellides peab transpordi eest maksma ning Hiina e-poodidest tellides ei pea. „Klick pole väga kriitilist tagasisidet transporditasu osas klientidelt saanud, aga see võib olla ka tingitud sellest, et meil on ühtne 2,49eurone hind, olenemata sellest, kas klient tellib meilt 50-tollise teleri või printeri ja arvuti vahele kaabli,“ ütles Pommer.
„Üks peamisi põhjuseid, miks ostuprotsess internetis pooleli jäetakse, on ostukorvis tekkivad üllatuskulud: näiteks viimasel hetkel ilmneb transpordikulu, käitlemistasu, pangatasud jms,“ selgitas Tomp.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tasuta kohalevedu on kõige suurem ostumotivaator e-kaubanduses ja selle abil on võimalik suurendada nii poe käivet kui ka keskmise ostukorvi maksumust.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.