Rautakesko juhi Alo Ivaski hinnangul on nende kauplustes aasta esimeses kvartalis olnud müügi kasv. Peamiseks põhjuseks on tema hinnangul tarbijate kindlus ja varajane kevad.
„Jah, kasvu on müügis näha,“ märkis Rautakesko juhatuse esimees Alo Ivask.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv, mis veebruaris oluliselt aeglustus, kiirenes märtsis taas. Kui veebruaris suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 5%, siis märtsis 12%. Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka tekstiiltoodete, rõiva- ja jalatsikauplustes (kasv 32%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 13%).
„Ma saan kommenteerida andmeid, mis börsiettevõttena meie emaettevõte on avaldanud. Kogu esimese kvartali kasv oli meil 16,5%. Kuid kasv on, ja isegi natuke suurem kui konkreetne number näitab,“ märkis Ivask.
Peamiseks põhjuseks on tema hinnangul just tarbijate kindlustunde paranemine. „Eks selle kasvu taga on mitmeid asju, üks on tarbijate kindlustunde paranemine, kindlustunde indikaatorid on praegu päris head. Kindlasti on oma osa ka sellel, et kevad on ju varasem kui tavaliselt. Ehk et see võib tähendada ka, et tavapärane kevadine tarbimine on natuke nihkunud ajas ettepoole. Kuid kuna hetkel on normaalsed müüginumbrid, siis ilmselt ongi tarbimine praegu kasvutrendis ja heal tasemel,“ rääkis Ivask.
Ka järgnevatele kvartalitele läheneb Rautakesko pigem optimistlikult. „Oleme konservatiivselt optimistlikud. Praegu pole põhjust arvata, et lähikuudel peaks toimuma suur pööre. Kuid kui vaadata seda, mis Eesti ümber toimub ja muid kriitilisi olukordi Euroopas, siis peab olema valmis ka mingit sorti tagasilöökideks. Kuid hetkel mitte,“ rääkis Ivask.
Seotud lood
16. septembril lahkus Alo Ivask Kesko Senukai Estonia (endine Rautakesko AS) juhatuse esimehe kohalt ning uueks juhiks määrati leedulane Ramunas Adamonis.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.