• 13.05.14, 10:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kauplused otsivad keskustes efektiivsust

Fotoäri Fotoluks otsustas poe väiksemale pinnale kolida ning hoidis nii kokku kolmandiku kinnisvarakuludest. Kasutatavast äripinnast maksimaalse välja võtmine on trend nii kinnisvaraomanike kui ka nende kasutajate seas.
Viimase paari aasta jooksul on mitmed kaubanduskeskused viinud läbi suuremaid muudatusi. Näiteks ehitati ümber Rocca al Mare, Kristiine ja Mustika keskus, praegu käivad laialdased tööd Ülemiste keskuses, kirjutab Äripäeva 13. mail ilmunud kuukiri Kinnisvara.
EfTEN Capitali kaubanduspindade ärijuhi Toomas Õuna sõnul on hea ruumiplaneering ja tõhus pinnakasutus igas kinnisvaras võtmeküsimus ja edukuse aluseid. Näiteks kaubanduskeskustes on oluline, et külastajatele oleks majas liikumine võimalikult lihtne ja loogiline. Nii panustab ettevõte enda keskuste ruumiplaneeringutes avarusele, heale vaadeldavusele ja loogilisele majasisesele liiklusele.
Uus pood pani vanad kolima. Varaomanike parima pinnakasutuse otsingud mõjutavad ka üürnikke. Näiteks fassaadide ja vaadete katmisega pidid silmitsi seisma nii mõnedki kauplused, kui H&Mi tulekuga ehitati ümber Rocca al Mare kaubanduskeskust. Seetõttu pidi oma asukohta vahetama ka Rademar.
Ettevõtte tegevjuht Margus Juksar kinnitab, et oli teadlik, et H&Mi tuleku tõttu tuleb neil kolida. Uus asukoht leiti koostöös keskusega ning koostöö sujus hästi. Kuigi muudatused ei mõjutanud Rademari äri, tekkisid sellega teatud lisakulud. Summat või üürihinna muutust Juksar kommenteerida ei saanud.
Kolmandik kuludest kadus. Ka Viru keskuses tehti hiljuti ümberkorraldusi, mistõttu mitmed kauplused pidid vahetama asukohta või hoopiski välja kolima. Üks uue asukoha saajaist oli Fotoluks, mille tegevjuht Assar Jõepera selgitab, et kui rentnikule keskusesisest pinnavahetust pakutakse, siis on kaks võimalust – uus pind vastu võtta või loobuda keskuse poe kohast.
Ilmselgelt on tema sõnul keskuste kaubanduspinnad piiratud ning keskustel on võimalus dikteerida, milliseid rentnikke nad endale soovivad ja milliseid mitte. Siiski oskavad häid ning keskuse kontseptsiooniga sobivaid rentnikke keskused hoida ning neile ka mõistlikke tingimusi luua, leiab ta.
Kaks nädalat tagasi toimunud Viru keskuse Fotoluksi kolimine oli poe jaoks kokkuvõttes positiivne. Kauplus kolis tänaseks liiga suurelt teeninduspinnalt väiksemale pinnale ning igakuine üürikulu vähenes 30%. Fotoluksi kaupluse kolimist on Viru keskusega arutatud viimased paar aastat. Seda soovi keskuse suurema reorganiseerimise käigus ka arvestati ning vaatamata sellele, et kaupluse kolimiskulud olid suured (ehitustööd, uus mööbel jms), sai pood oodatud lahenduse.
Ummikud keskustes kaovad. Möödunud aastal omandas EfTEN Capital Mustika keskuse, kus sooviti esimesena ära kaotada tupiktänavad ja segadusttekitavad koridoride sopid. Kauplused olid seetõttu raskesti leitavad ega olnud nähtaval. Külastajad ekslesid ja olid segaduses.
Õun usub, et arvestades hoone eripärasid sain nad hästi hakkama, kuna poed on nüüd nähtavad ja lihtsasti leitavad. Lähiajal avatakse Mustika keskuse 1. korruse aatriumis veel kolm uut kauplus, mille planeerimisel oli oluline, et ei kataks ära läheduses olevate vanemate üürnike fassaade ja vaateid.
 
Autor: Triin Adamson

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele