• 27.06.14, 17:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kastein: viina eelistamine on vastutustundetu ja rumal

Saku Õlletehase juht Margus Kastein peab riigikogu rahanduskomisjoni kange alkoholi tarbimise soodustamist vastutustundetuks, rumalaks ja lühinägelikuks.  
„Ettepanek, kus valitsuspartei ilmselgelt viib lauale kange alkoholi tarbimist soodustava eelnõu, on ennekuulmatu ja vastuolus kõikide Euroopa Liidu praktikate ja alkoholi liigtarbimise vähendamise ettepanekutega,“ kommenteeris Kastein.
Ta nentis, et samal ajal, kui kõik Euroopa riigid trendina suurendavad õlle ja viina aktsiisi vahet ning Eesti on esikohal Euroopas alkoholitarbimise poolest, on viina osakaal kange alkoholi tarbimise osas kõige suurem.
„Selle valguses tuua lauale idee vähendada õlle ja viina vahet ja teha viin kättesaadavamaks, on vastutustundetu ja rumal ja lühinägelik,“ hindas Kastein. Tema arvates oleks siin koht ühiskonnal kaasa rääkida ning erinevad osapooled võiks esitada ratsionaalseid, argumenteeritud väiteid ja põhjendusi, miks viina soositakse.
„Ma loodan, et terve mõistus võidab ja komisjoni otsus ei jõustu. Kui me aga päriselt sellise pretsedendi teeme, siis on valitsusel ja terviseorganisatsioonidel seletamist oma Euroopa kolleegidele, mis showd Eesti riik teeb,“ ütles Kastein lõpetuseks.
Rahanduskomisjon kiitis eile heaks tõsta õlleaktsiisi järgmisest aastast 20 protsenti ja ülejärgmisest aastast 15 protsenti. Viinaaktsiis tõstetakse järgmisest aastast 15 protsenti ja ülejärgmisest aastast 10 protsenti.

Seotud lood

Uudised
  • 27.06.14, 17:33
Õlletootjad: sotsid soosivad viina
Eile otsustas riigikogu sotsiaaldemokraatide ettepanekul panna hääletusele õlleaktsiisi tõstmine seni plaanitud 5% asemel 20%. Õlletootjad A. Le Coq ja Saku Õlletehas on sellest hämmingus.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele