• 06.08.14, 15:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milder: vähendame riske Venemaal veelgi

Kui aasta tagasi moodustas Ida regioon meie müügist 30%, siis tänaseks oleme müügi Venemaal viinud 16%-le ja vähendame seda veelgi, rääkis rõivafirma Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.
„Aasta lõpuks jääb Venemaa jaeturu osakaal tõenäoliselt 10-15% piiresse. Kui midagi väga erakorralist ei juhtu, siis usume, et nende mahtude juures suudame riske juhtida,“ rääkis Milder võimalikest stsenaariumidest.
Baltika teatas täna oma teise kvartali majandustulemused. Ettevõtte teise kvartali puhaskasum jätkuvatest tegevusvaldkondadest oli 0,4 miljonit eurot, võrreldes 0,64 miljoni euroga mullu samal ajal. Kõige enam ehk 15% võrra langes rõivafirma müük Venemaal.
Jaemüügivõrk vaid teatud piirkondades
Tänavu aprilli lõpus müüs Baltika oma tütarettevõtte Ukrainas ning sõlmis sealse äripartneriga 5 aastase frantsiisilepingu. Venemaal kavatsetakse aga jätkata jaemüügiga Peterburi ja Kaliningradi piirkonnas ning anda kõik teised poed hulgimüügi- ning frantsiisipartneritele.
Milderi kinnitusel on ettevõtte teadlik taktika vähendada riske Ida regioonis. „Kui aasta eest moodustas Ukraina ja Venemaa müük 25-30% meie kogukäibest, siis täna on see langenud 16%-le,“ märkis Milder.
Tavainimeste ostukäitumist ei ole segane poliitiline olukord Venemaal Milderi sõnul veel mõjutanud. Baltika jaoks on põhiliseks probleemiks olnud juhi kinnitusel rubla ebastabiilsus. Ta lisas, et aasta teisel poolel peaks müük Venemaal olema kasumis.
Müüki Eestis vähendas poodide sulgemine
Baltika müük Eestis vähenes teises kvartalis võrreldes mullu sama ajaga 4%. Ettevõtte finantsdirektori Maigi Pärnik-Perniku sõnul oli selle peamine põhjus müügipinna vähenemine ja kahe kaupluse sulgemine Viru keskuses. Augustis avame aga Montoni shop-in-shop kontseptsiooniga poe Tallinna Kaubamajas, mis peaks osa kaotusest tagasi tooma, märkis Pärnik.
Teises kvartalis kasvas Baltika müük Lätis 16% ja Leedus 6%. „Müügiefektiivsus Baltikumis oli viimase viie aasta parimaid,“ sõnas Pärnik lisades, et eriti ollakse rahul tulemustega Leedus.
Baltika teise kvartali puhaskasum jätkuvatest tegevusvaldkondadest oli 0,4 miljonit eurot, võrreldes 0,64 miljoni euroga mullu samal ajal. Grupi müügitulu suurenes teises kvartalis 0,26 miljoni euro võrra, 12,97 miljonile eurole.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele