AS Tallinna Kaubamaja teatel on Teenindus- ja Kaubandustöötajate Ametiühingu tõstatatud palgaläbirääkimiste teema nende jaoks üllatav.
„Kaubamaja AS kohtumine Tallinna Kaubamaja Ametühingu esindajatega toimus eile. Selle käigus esitas ametühing esmakordselt omapoolse ettepaneku astmepalkade suuruse osas,” ütles Kaubamaja teenindus- ja personalidirektor Piret Suitsu, kelle sõnul on varasematel kohtumistel ametühinguga arutatud erinevaid küsimusi, sealhulgas töötajate soodustusi, peretoetusi, töökorralduslikke küsimusi ning palkade korrigeerimise võimalusi. „Konkreetset astmepalkade muudatusettepanekut ametühing varem esitanud ei ole,” lisas ta.
Eesti Teenindus- ja Kaubandustöötajate Ametiühing teatas, et läbirääkimised ASiga Kaubamaja luhtusid. "Kollektiivlepingu läbirääkimised ametiühingu ja Kaubamaja AS vahel on kestnud alates möödunud aasta kevadest. Töötajatele tehtava soodustustepaketi osas oleme kokkuleppe saavutatud, kuid palgarääkimised on toimunud kolm korda ja seni tulemusteta. Läbirääkimised on veninud ja seni ei ole tööandja teinud läbirääkimistel omapoolset palgatõusu pakkumist," selgitas Eesti Teenindus- ja Kaubandustöötajate Ametiühingu esimees Elle Pütsepp pressiteate vahendusel.
Tema sõnul taotleb ametiühing teenindajatele tasemepalkade sellist tõusu, mis kataks ära summaarse hinnatõusu kolmel aastal, mil kaubamaja teenindajate palgad püsisid muutumatutena. Pütseppa hinnangul ei kata 2013. aasta keskmine 5,5 % tasemepalgatõus eelnevate aastate puudujääke.
Suitsu sõnul lubab Kaubamaja AS vastuseks eile esitatud ettepanekule esitada omapoolsed ettepanekud palkade korrigeerimise osas septembrikuu jooksul. „Taustainfoks anname teada, et viimane palkade korrigeerimine toimus Kaubamajas 2013 aasta aprillis. Peame oluliseks, et meie töötajatele makstav tasupakett oleks vähemalt jaekaubandussektori mediaanpalk,” ütles ta.
Seotud lood
E-kaubandus on kiiresti arenev valdkond, kus õige makselahenduse valik võib määrata ettevõtte edu. Eriti oluline on see väiksematele ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetele, kes konkureerivad nii kohalike kui ka rahvusvaheliste tegijatega. Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas toob välja, kuidas ettevõtted saavad oma makselahenduste valikuga konkurentsis eelise saavutada.