• 03.10.14, 15:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubanduskeskused konkurendi tööjõudu pigem väldivad

Üritusturundus OÜ omanik Riina Paavo peab eelmist aastat kordaläinuks – olgugi, et firma käive vähenes 0,74 korda ehk 2012. aastal teenitud 180 000 eurolt 2013. aastal 132 000 eurole, suudeti teenida 25 000 eurot kasumit.
Ettevõte teeb peamiselt koostööd kaubanduskeskustega. Näiteks löövad nad kaasa Stockmanni Hullude Päevade korraldamisel.
“Teeme töid ka Selverile. Kui nemad on mõne suurürituse sponsoriks, siis me hoolitseme selle eest, et nad oleks ka üritusel nähtavad, näiteks oma telgi või lastele mõeldud batuudi ja maskottidega,” selgitab Paavo. Muidugi on kaubanduskettide vahel ka konkurents ja tihtipeale nad samu tegijaid ei palka. Näiteks oleks Paavo firma puhul pea võimatu, et nad Hullude Päevadega samal ajal Kaubamaja Osturallit korraldaksid. Ta lisab siiski, et tihtipeale teevad nad töid allvõtu korras ehk ühte juppi kogu organisatsiooni kampaaniast.
Firmal on Paavo sõnul üsna kindel kliendibaas ja uute klientide haaramine on keerukas. “Kui väga kõvasti vaeva näha, siis saad prooviürituse. Kui läheb hästi, on edaspidine koostöö võimalik, vastasel korral ei.” Ta tunnistab, et neil on siiski väike firma ja turuhiidudega nad võidu joosta ei suuda.
Lisaks kaubanduskeskustele on nende klientideks ka erinevad firmad oma suvepäevadega. “Meie vastutame üldiselt lasteprogrammi eest, kui tullakse terve perekonnaga. Meil on oma inventar (batuudid jms – toim), millega saame kohale minna. Aga neid me muidu välja ei laenuta, sest pole eritehnika firma. Kus oleme meie, on ka meie inventar.”
Vaadates majanduslikku poolt, on mõnel suurel üritusturundusfirmal käive pea kümme korda suurem kui Paavo ettevõttel, samas kasum väiksemgi. “Neil on ka väga suured meeskonnad ja jooksvaid kulusid palju. Meie teeme oma väikest asja ja võimaluste piires.” Suuremaks nad kasvada ei tahagi. “Ei hakka inventari investeerima, tuleb jälle masu peale, mis nende asjadega siis teha?”
Autor: aripaev .ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele