Rimi lõpetas esimese jaeketina energiajookide müügi alla 16-aaastatele juba kahe aasta eest ning müügitulemuste järgi on seatud piirang energiajookide ostmist märkimisväärselt vähendanud. Rimi kutsub algatusega ühinema ka teisi jaekette.
Täna tutvustati energiajookide turustamise head tava, mis annab muuhulgas soovituse viia kauplustes sisse energiajookide müügipiirang alaealistele.
Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja tervitas Põllumajandusministeeriumi, Tervise Arengu Instituudi, Veterinaar- ja Toiduameti ning Tarbijakaitseameti koostöös valminud hea tava loomist. „Energiajookide tarbimine on noorte seas väga terav probleem ning on oluline, et jaeketid suhtuksid sellesse kriitilisse probleemi äärmise vastutustundega,” rõhutas Lilleoja. Ta tõi näiteks, et TAI andmetel alustab enamik noori energiajookide joomist juba 10-15 aastatena ning leidis, et ka jaeketid peaksid leidma võimalusi, kuidas noorte tervist hoida ning energiajookide kättesaadavust piirata.
Lilleoja selgitas, et jaeketi 2012. aasta sügisel langetatud otsus lõpetada energiajookide müük alla 16-aastatele noortele oli ajendatud vajadusest näidata punast tuld noorte seas levivale ebatervislikule trendile. „Müügitulemuste järgi on müügipiirang täitnud oma eesmärgi ning kahe aastaga on energiajookide ostmine Rimides ja Säästumarketites vähenenud enam kui viiendiku võrra,” ütles Lilleoja. “See on väga konkreetne ja käegakatsutav tulemus ja piirangut saab tegelikkuses rakendada iga jaekett,” lisas Lilleoja. Ta tõi näiteks, et vastavalt AC Nielseni turuülevaatele on võrreldes 2012. aastaga märkimisväärselt kahanenud ka kogu turul müüdud energiajookide kogus. „Kutsume ka teisi jaekette üles vastutustundlikkusele ja hoolivusele ning lõpetama energiajookide müük alaealistele,“ ütles Lilleoja.
Energiajoogi müügipiirang on osa Rimi terviseprogrammist Sinu Tervise Heaks, mille raames jagab ettevõte aastaringselt tarbijatele nõuandeid tervisliku toitumise ja elustiili toetuseks. Rimi kauplustes jagatakse ka Tervise Arengu Instituudi koostatud voldikuid, mis selgitavad energiajookide mõju tervisele.
Seotud lood
Järeltulevate põlvkondade tervise nimel peaksid kõik energiajookide turustamisega seotud ettevõtted loobuma lastele ja noortele suunatud agressiivsest reklaamist, ütles põllumajandusminister Ivari Padar täna Eesti Tervishoiu Muuseumis toimunud energiajookide hea tava tutvustamisel.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.