• 01.12.14, 15:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valmis hea tava energiajookide turustamiseks

Järeltulevate põlvkondade tervise nimel peaksid kõik energiajookide turustamisega seotud ettevõtted loobuma lastele ja noortele suunatud agressiivsest reklaamist, ütles põllumajandusminister Ivari Padar täna Eesti Tervishoiu Muuseumis toimunud energiajookide hea tava tutvustamisel. 
Põllumajandusministeeriumi, Tarbijakaitseameti, Tervise Arengu Instituudi ning Veterinaar- ja Toiduameti eestvõttel koostati hea tava energiajookide turustamiseks, kuhu on koondatud juhised ja soovitused vastutustundlikuks energiajookide reklaamiks, märgistamiseks ning müügiks esitlemiseks.
„Kutsume kõiki energiajookide turustamisega seotud ettevõtteid loobuma agressiivsest lastele ja noortele suunatud reklaamist. Uuringute andmeil joovad suure osa energiajookidest alaealised ning nende jookide populaarsus noorte seas kasvab,“ ütles Padar. „Noored ei teadvusta endale energiajookide liigtarbimisega kaasnevaid ohtusid. Seetõttu peame oluliseks, et energiajooke ei turustataks sarnaselt mistahes teiste karastusjookidega.“
Hea tava eesmärgiks on juhtida energiajookide turustamisega seotud tootja-, reklaami- ja kaubandusorganisatsioonide ning tarbijate tähelepanu erinevatele turunduslikele ja kaubanduslikele võtetele, mida energiajookide müümisel kasutada ei tohiks. Energiajookide turustamise heas tavas toodud soovituste järgimist hakkavad jälgima Tarbijakaitseamet ning Veterinaar- ja Toiduamet.
Energiajookide turustamise head tava on toetanud Eesti Koolispordi Liit, Eesti Kutsekoolispordi Liit, Eesti Lastearstide Selts, Eesti Perearstide Selts, Eesti Lastevanemate Liit, Eesti Tarbijakaitseliit, Eesti Õpilasesinduste Liit, Sotsiaalministeerium, Haridus- ja Teadusministeerium.
Loe Energiajookide turustamise hea tava

Seotud lood

Uudised
  • 01.12.14, 16:12
Rimi: energiajookidele seatud piirangud mõjuvad
Rimi lõpetas esimese jaeketina energiajookide müügi alla 16-aaastatele juba kahe aasta eest ning müügitulemuste järgi on seatud piirang energiajookide ostmist märkimisväärselt vähendanud. Rimi kutsub algatusega ühinema ka teisi jaekette.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 15:25
Via Express – täpne ja turvaline transpordipartner nii tava- kui režiimkaupade veoks
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele