• 22.01.15, 16:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti klienditeenindajad naeratavad naabritest rohkem

Naeratuse aruande kohaselt naeratavad Eesti klienditeenindajad naabritest rohkem, kuid lisamüügi osas jääme tugevalt alla Venemaale, Lätile ja Leedule.
Better Business World Wide kogus 2013. aastal kümnendat korda Naeratuse aruande koostamise jaoks Aasias, Euroopas, Põhja- ja Lõuna-Ameerikas testostude meetodit pakkuvatelt ettevõtetelt andmeid. Aruanne sisaldab klienditeenindusuuringutest saadud andmeid, mis kogutakse testostjate külastuse käigus erinevates valdkondades tegutsevatelt ettevõtetelt.
2013. aasta kokkuvõtte aluseks on testklientide poolt 53 riigis rohkem kui 1,6 miljonile küsimusele antud vastused, mis puudutasid seda, kas meie teeninduse käigus naeratati, kas neid tervitati ning kas teenindaja tegi neile lisamüüki.
Naeratamine
2013. aastal said kliendid teenindaja naeratust tunda rohkem, kui sellest eelneval aastal (2013. aastal 83%, 2012. aastal 78%). 2013. aasta parima tulemusega olid Poola (96%) ja Iirimaa (95%). Kliendile naeratamises olidki parimate tulemustega Euroopa riigid ning kõige vähem said teenindaja naeratust tunda Aasia riikide kliendid.
Eesti parandas 2013. aastal klientidele naeratamise tulemust. Eesti klienditeenindajate naeratuse tulemus oli 88%.  Eesti tulemus ületas ka meie naabrite (Venemaa (85%), Läti (82%), Soome (81%), Rootsi (80%)) tulemusi. Balti riikidest oli parim tulemus Leedul (90%).
Tervitamine
2013. aastal oli keskmine klientide tervitamise tulemus 86%. Võrreldes 2012. aasta tulemusega on riikide lõikes klientide tervitamise tase paremaks läinud. Kliendi tervitamises olid 2013. aastal nimekirja tipus kaheksa Lõuna-Ameerika riiki ning neli neist said tervitamise skooriks 100% (Guatemala, Panama, Peruu ja Uruguay). Klientide tervitamise madalaimad tulemused olid Aasias (India 59%).
Ettevõtete tegevusvaldkondade lõikes sai parima tulemuse finantsteenuste valdkond (94%) ning madalaim tervitamise tase oli transpordi- ja meelelahutusvaldkonnas (83%) ning jaemüügis (84%).
Eesti klienditeenindajate tervitamise tulemus oli võrreldes 2012. aastaga madalamaks läinud (2012. aastal 89%, 2013. aastal 85%). Eesti sai sel aastal Lätiga võrdse tulemuse (85%) ning naabritest oli kõige kõrgem tervitamise tulemus Soomel (92%), temale järgnes Rootsi (89%), Venemaa (87%) ja Leedu (86%).
Lisamüük
Alates 2004. aastast, kui alustati Naeratuse aruande läbiviimist, on lisamüügi tase olnud alati madalamate tulemustega kui kliendile naeratamise ja tervitamise tase. Võrreldes 2012. ja 2013. aasta riikide keskmisi tulemusi, siis on lisamüügi tase tõusnud ühe protsendi võrra (2013. aastal 57%, 2012. aastal 56%).  2013. aastal domineeris lisamüük Lõuna-Ameerika riikides nagu Guatemala (94%) ja Argentina (92%). Madalaim tulemus oli 2013. aastal Kreekas (15%) ning talle järgnesid Küpros ja Holland (24%). 
Vaadates tulemusi ettevõtete tegevusvaldkondade lõikes, oli kõrgeim tulemus hotellinduses (77%) ning madalaimad tulemused tegid jaemüük (47%) ning tervise ja iluvaldkond (48%).
Eesti 2013. aasta lisamüügi tulemus (44%) on võrreldes 2012. aastaga (43%) veidi paranenud, kuid tulemus jäi siiski alla riikide keskmisele tulemusele. Nii Eesti kui ka meie naabrite lisamüügi tulemused jäid nimekirja lõppu. Naabritest said kõige paremini lisamüügiga hakkama Venemaa (62%), Leedu (60%) ja Läti (45%). Eesti tulemusele alla ning ühtlasi nimekirja lõppu jäid Soome (27%) ja Rootsi (33%).

Seotud lood

Uudised
  • 23.01.15, 12:17
Mothercare’is saavad preemiat rohkem vastunaeratusi pälvinud müüjad
Mothercare’i juhatuse liige Ines Karu-Salo rääkis, et mõnda aega tagasi palusid nad müügitöötajatel lugeda, kui paljud kliendid neile vastu naeratavad ning seejärel premeerivad nad iga kuu rohkem vastunaeratusi kogenud müüjaid. Loe, ka millised standardid on Goldtime'is ja Rademaris.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 12:04
Selveri Köök annab nõu: mida panna jõululauale!
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele