H&Mi järel Rootsi suuruselt teine rõivatootja KappAhl plaanib viie aasta jooksul laieneda uuele turule, Swedbanki analüütiku hinnangul võib üks võimalik variant olla Eesti, vahendas Bloomberg.
“Neil on ambitsioon kasvada kogu Euroopas – see on nende peamine eesmärk, mida nad ei ole veel saavutanud,” ütles Swedbank AB analüütik Christian Anderson Blink. “Austria on ilmselt nende peamine sihtmärk, see on varemgi olnud osa KappAhli plaanist, kuid pikemas perspektiivis ei saa välistada ka Saksamaad.”
Blink, kes on andnud KappAhli aktsiatele osta-soovituse, pidas võimalikuks, et ettevõte laieneb hoopis Ida-Euroopasse, näiteks Eestisse, Lätti ja Leetu. Ka Suurbritannia on rõivatootja huviorbiidis.
Ebaõnn Tšehhis
KappAhli ketil on ligi 400 kauplust Rootsis, Norras, Soomes ja Poolas. Ettevõtte tegevjuht Johan Aaberg ütles, et praegu keskendutakse oma tegevusmarginaali kasvatamisele 10 protsendini ning seejärel alustatakse teistesse riikidesse laienemist. Tema sõnul juhtub see kõik lähema viie aasta jooksul.
Selline käik oleks KappAhli esimene katse püüda välismaist turgu pärast seda, kui nad ebaõnnestusid Tšehhis, kuhu ettevõte sisenes 2009. aastal ja väljus neli aastat hiljem, sest kasum ei täitnud eesmärke.
Rootsi suuruselt teine rõivatootja asutati naiste mantlipoena 1953. aastal Göteborgis. Norrasse laienesid nad 1988. aastal, Soome 1990. ja Poola 1999. aastal.
Ettevõte plaanib esmalt laiendada oma veebi ja e-kaubanduse pakkumisi Poolas ja riikides, kus neil veel poode ei ole. Aabergi sõnul on see hea viis uusi turge testida, enne kui seal uusi poode avada. Ta ei öelnud, millistesse riikidesse KappAhl kavatseb tegevusmarginaali kasvamisel laieneda.
Kiiksuga ideed
Nõudluse kasvatamiseks alustas ettevõte 2013. aastal koostööd menuraamatu „50 halli varjundit“ autori E.L. Jamesiga, et luua aluspesukollektsioon, kuhu kuulub muu seas ka must siidist näomask. Eelmisel aastal keskenduti Rootsi telesaatele, kus naised alates 35. eluaastast võistlesid modellilepingu nimel.
Aabergi sõnul on püütud leida mingit kiiksu, mitte lihtsalt disainerite poole pöörduda. “See on väga tavaline tööstus ja me mõtleme, kuidas saaksime asju teisiti teha,” lisas ta.
KappAhli sihtrühm on naised „oma elu parimates aastates“, kes ostavad riideid ka oma elukaaslasele ja lastele.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.