Eile saatis riigikohus ringkonnakohtusse tagasi kohtuasja, millega tuntud rõivabrändi Zara omanik võitleb oma nime kasutamise vastu pastakastme ja palsamiveiniäädika müügis.
Eestis käib kohtuvaidlus, milles välismaised osapooled vaidlevad tuntud rõivaste kaubamärgi Zara ainuõiguse eest.
Nimelt kasutab Luksemburgi firma FFAUF S.A. pastakastme ja palsamiveiniäädika müümiseks kaubamärki Le Delizie Zara. Zara kaubamärki omav Hispaania firma Industria de diseno textile S.A. nõuab aga kaubamärgi ainuõigust toidukaupade segmendis endale.
2013. aastal Harju maakohtus vastu võetud otsus tunnistas mitme kauba ainuõiguse kaubamärgile Le Delizie Zara alates 28. novembrist 2012 lõppenuks.
Riigikohus otsustas Tallinna ringkonnakohtu eelmise aasta 20. juuni otsuse tühistada ja saata asi uueks läbivaatamiseks samale ringkonnakohtule. Riigikohtu kolleegium leidis, et ringkonnakohtu otsus tuleb tühistada materiaalõiguse normi väära tõlgendamise ja kohaldamise tõttu. Kassatsioonkaebus tuleb rahuldada.
Zara väitis kohtus, et tema registreeritud kaubamärk on üldtuntud ja muu hulgas on ta avaldanud soovi registreerida kaubamärk ZARA klassides 29, 30, 31, 32 ja 33 kaupadele, millele on praegu ainuõigus FFAUF S.A.-l. Zara väitis kohtus, et nõue FFAUFi vastu tuleb eelkõige Zara kaubamärgi tuntusest ja soovist selle maine kahjustumist vältida.
Loe Äripäevast, kuidas kommenteerib Hispaania firma Industria de diseno textile S.A. (Zara) esindaja Eestis on Advokaadibüroo Glimstedt advokaat Priit Lätt antud juhtumit.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.