Hiina e-kaubanduse gigant Alibaba kavatseb kahe kuu pärast hakata Hiinas pakkuma video voogedastuse teenust, millega loodab järele jõuda USA konkurentidele Netflix ja HBO.
Firma digitaalse meelelahutuse osakonna juhi Patrick Liu sõnul hakatakse teenust kutsuma TBOks ehk Tmall Box Office’iks. Sisu ostetakse sinna nii Hiinast kui ka välisriikidest, vahendab Reuters Liu teadaannet.
TBOga siseneb firma küllaltki konkurentsitihedale turule Hiinas, kus firmad kulutavad miljardeid dollareid meediasisu ostmisele, millega omakorda tahetakse meelitada enda juurde tohutut hulka tarbijaid.
„Alibaba missioon on ümber defineerida kodune meelelahutus,“ rääkis Liu. „Meie eesmärk on saada selliseks tegijaks, nagu HBO ja Netflix on USAs,“ märkis ta.
Siiani pole veel selge, kuidas uus teenus sobitub Youku Tudouga, mis on seni Hiina suurim video voogedastuse platvorm ja milles Alibaba ostis mullu 16,5%-lise osaluse. Erinevalt konkurentidest tuleb aga 90% TBO sisust tasuline kas siis kuumakse või ühiku põhiselt, ütles Liu. Ülejäänud 10% on tasuta.
Netflix kaalub ka ise Hiina turule sisenemist, kuid välismaistele internetifirmadele on see üsna keeruline ülesanne.
Omniva toob Alibaba juhi Jack Ma konsutandi Porter Erismani Eestisse, esinedes 14. oktoobril Kaubanduse Aastakongressil 2015 ja räägib sellest, kuidas Alibabast sai maailma üks suurim kaubandusettevõte. Lisaks toimub õhtul filmiseanss, kus vaatame Alibaba edulugu ja kasvu filmil.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.