Türgis toidukaupade müügiga tegeleva veebipoe endine omanik Nevzat Aydin müüs ettevõtte möödunud aasta mais 589 miljoni dollariga maha. Sellest rahast maksis ta 114 töötajale preemiatena 27 miljonit, kirjutab Türgi veebiportaal Hurriyet Daily News.
Aydin ütles, et on koos ettevõtte juhtidega müügist saadud tulu jagamise pärast teistele bossidele „halvaks eeskujuks“. „Nad hakkavad meid vihkama, kuid midagi pole parata,“ ütles Aydin. „Kuigi meil polnud töötajate ees mingeid kohustusi ega antud lubadusi, otsustasime firma müügist saadud 27 miljonit jagada omast taskust,“ lisas ta.
„Tegime seda puhtalt seetõttu, et oleme edu saavutanud kõik koos,“ ütles Aydin, kes töötab ettevõtte juhina edasi.
Igale töötajale maksti Aydini sõnul välja üle 200 000dollariline preemia. „Mõni töötaja nuttis, mõni karjus, mõni kirjutas tänukirja,“ ütles ta. „Oli palju emotsioone, kuna mõjutasime inimeste elusid. Nad saavad osta autosid, kodusid jms. Nad saavad kohe teha midagi, mida nad oma 3500 Türgi liiri (ca 1270 dollarit) suuruse kuupalgaga lubada ei saaks. Ma soovin, et oleksin saanud neile rohkem anda,“ kommenteeris Aydin.
Tegu oli Türgi ajaloo suurima tehnoloogiafirma ostutehinguga. Aydini sõnul oli see kannatlikkuse tulem. „Kui me oleks veel aasta oodanud, oleks müügihind veelgi suurem olnud,“ ütles ta. „Makstud 589 miljonit on palju, kuid tähtis oli lükata tagasi 300miljonilised ja 500miljonilised pakkumised ning oodata õiget hinda. Sa pead oskama öelda „ei“, seda ei tohi karta – pakkumise hind tõusis 15 aastaga kolmelt miljonilt dollarilt 589 miljonile,“ selgitas Aydin.
Aydini sõnul oli nende veebileht Yemeneksepeti.com näide sellest, kuidas õige idee saab Türgi inimestesse juurduda, isegi siis, kui see on täiesti uudne. „Kui me aastal 2000 firmat 80 000dollarilise investeeringu najal alustasime, küsisid paljud, kas ma olen hull,“ ütles ta. „Kuid kui sa pakud türklasele õiget toodet õigel viisil, tuleb ta muutustega kaasa. Praegu saame me päevas üle 100 000 tellimuse ning teeme kuus üle kolme miljoni tehingu,“ rääkis Aydin oma eduloo telgitagustest.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.