• 19.10.15, 17:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ossinovski saadab alkoholi täieliku põlu alla

Televisioonis tohib alkoholi reklaamida vaid ühevärvilise seisva pildina, millel pole helikujundust, sätestab täna kooskõlastusringile saadetud eelnõu.
Ossinovski saadab alkoholi täieliku põlu alla
  • Foto: Raul Mee
Kuna Eesti riik on seadnud eesmärgiks viia alkoholitarbimine alla kaheksale liitrile elaniku kohta aastas, alustas riik võitlust alkoholireklaamiga. Täna tarbitakse Eestis ligi kümme liitrit absoluutset alkoholi inimese kohta aastas, vahendas sotsiaalministeerium.
Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski otsustas oluliselt piirata alkoholireklaami ja ka alkoholi kättesaadavust ning saatis vastava seaduseelnõu kooskõlastusringile.
"Statistika ja uuringute põhjal on teada, et alkoholi tarbimist vähendavad alkoholi kallinemine ja reklaami ning kättesaadavuse piiramine. Erinevaid abinõusid on kasutatud, sealhulgas tõstetud alkoholiaktsiisid, kuid 2009. aastast kuni tänaseni ei ole alkoholi tarbimine Eestis sisuliselt langenud. Seega senised abinõud ei ole olnud piisavad. Seetõttu oleme otsustanud oluliselt karmistada piiranguid nii alkoholireklaamile kui ka alkohoolsete jookide kättesaadavusele," selgitas minister Jevgeni Ossinovski.
Vastavalt eelnõule ei tohi alkoholireklaam edaspidi enam sisaldada heli- ja visuaalseid kujunduselemente. Teisisõnu tähendab piirang, et televisioonis ja internetis võib näidata üksnes ühevärvilist liikumatut pilti ning raadios, teles ja internetis võib reklaamis ette lugeda vaid tooteinfo ja tervisehoiatuse.
Muusikalise kujunduse kasutamine lubatud ei ole. Reklaam võib sisaldada üksnes alkohoolse joogi nime, liiki, tootja nime, kaubamärki, päritolumaad, geograafilist piirkonda, etanoolisisaldust mahuprotsentides, müügipakendi kujutist ning kirjeldada selliseid toote omadusi nagu värvus, aroom ja maitse.
Keelatakse ka alkoholi välireklaam.
Eelnõu kohaselt tuleb alkohoolsed joogid paigutada müügikohtades teistest kaupadest eraldi. 1. jaanuarist 2018 on aga kauplustes alkoholi müümiseks nõutav läbipaistmatute vaheseintega eraldatud ala. Väikestes kauplustes piisab sellest, kui alkohoolseid jooke müüakse letist. 
Ministri ettepaneku kohaselt keelatakse 1. jaanuarist 2017 alkoholi müük tanklates.
Toitlustusasutustes keelatakse happy hour ehk võimalus pakkuda mingil ajal alkoholi kaks ühe hinnaga või tavapärasest soodsamalt.
Samuti karmistatakse müüjatele kehtestatud nõuet tuvastada alkohoolsete jookide ostja vanus. Seadusemuudatusega võimaldatakse teha kontrolloste, et selgitada, kuidas täidetakse nõuet, et alkoholi ei müüda alaealisele. Samuti muutuvad võimalikuks kontrolltehingud salaalkoholi müügi tuvastamiseks.

Seotud lood

Blogid
  • 19.11.15, 10:07
Alkoholi kättesaadavuse piiramine vähendab selle tarbimist
Alkoholi kättesaadavuse ja tarbimise vahel on olemas selge seos. Enamik Eesti inimesi tunnistab, et Eestis on alkoholitarbimine oluliseks probleemiks. Muret tuntakse nii oma lähedaste või iseenda üleliigse tarbimise pärast kui ka alkoholist tingitud ühiskondlike kahjude pärast laiemalt, kirjutab tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski (SDE).
Uudised
  • 19.10.15, 10:35
Alkoholireklaam võib saada kõva filtri
Sotsiaalministeerium kavatseb seada alkoholireklaamile senisest rangemad piirangud ja muuta alkoholireklaami lakooniliseks teavituseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 09:31
Jõulude eel Selveris: popimad jõulukingid ja -söögid sel aastal

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele