LHV Panga jaepanganduse juht Andres Kitter ütles, et Eestis tehakse e-keskkondades pangakaardiga kõigest 15% maksetest ning enamus makseid tehakse siiski läbi pangalingi, mis on kliendi jaoks aega nõudvam protsess.
- LHV Panga jaepanganduse juht Andres Kitter Foto: Eiko Kink
Kitter rääkis, et Eestis on olnud e-kaupluste erinevad makselahendused pangalingi kesksed. Tema sõnul pangalink on ja jääb ning lahendab ära kindlasti paljud maksesituatsioonid, kuid see ei sobi kindlasti kõikide situatsioonide jaoks, mida kliendid ootavad.
Kitter ütles, et Eestis e-kaubanduses tehakse 15% maksetest pangakaardiga, mis on ääretult väike, kui vaadata muud maailma. „Globaalselt on see suurusjärk 60% ehk siis pangakaardiga tehakse internetis enamus tehinguid.“ Tema sõnul puudub Eestis hetkel hea lahendus kliendil korduvmaksete tegemiseks ja ühe kliki makseks. „Pangakaardiga makse on klassikaline kliendi mugavuspakkumine, mida täna Eestis väga palju ei kasuta,“ sõnas Kitter. Lisades, et see on ka üks põhjus, miks me hakkasime koostöös EveryPay’ga arendama lihtsat kaardimakset internetis.
EveryPay juht Lauri Teder ütles, et nemad keskenduvad sellele, et kaardimaksed internetis oleksid kliendi jaoks ülimalt lihtsad ja mugavad. „Meie maksesüsteem ühildub mitmete e-kaubanduse platvormidega ning see on turvaline ja sinna on seatud ka pettusi ennetav tööriist,“ selgitas Teder. Lisades, et kaupmehele on see ka mugav lahendus, sest temale jõuab kliendi raha järgmise päeva lõunaks. Tavalise kaardimakse puhul on see periood 7 korda pikem ning see eristab meid teistest globaalsetest ettevõtetest. „Lisaks saavad kaupmehed mugavalt näha makseid ning neid soovi korral ka analüüsida.“
Teder rõhutas, et kliendi detailsete kaardiandmete turvalisuse pärast ei pea muretsema, sest need salvestatakse EveryPay keskkonda.
EveryPay makse esimene katsejänes oli AdCash, kes kasutas seda süsteemi ja maksevõimalust septembri lõpust alates. Ettevõtte finantsjuht Priit Viru rääkis, et oktoobris tehti neile üle 3000 krediitkaardimakse ning neist õnnestus 1,3 miljoni USA dollari ja 0,2 miljoni euro eest. „Meie jaoks on väga oluline, et makse õnnestuks kiiresti. Pangamakse toimib meie jaoks tavaliselt 3 päeva, kuid kui see tuleb kiiremini, siis me saame olla kindlad, et kõik on OK ja saame kliendi kampaania tööle panna,“ ütles Viru.
Viru lisas, et kuna nad tegelevad laialdaselt üle maailma, seega on neil olnud ka erinevaid kogemusi, kuidas teiste pangakaardi maksete süsteemidega asjad toimivad. „Hetkel võib öelda, et EveryPayga ei ole meil muresid olnud ning asjad töötavad nii nagu me soovime.“
Seotud lood
SEB ja EveryPay sõlmisid koostööleppe, et pakkuda panga äriklientidele uut taset interneti kaardimaksete vastuvõtmisel.
Eesti e-kaubandus areneb hoogsalt, uusi internetikauplusi tekib nagu seeni pärast vihma ning Eesti tarbijad kolivad oma sisseostudega üha tihedamini online keskkonda. Kuidas kaupmees sellest olukorrast maksimumi saaks võtta ja kasvatada lojaalsete klientide osakaalu, räägib turundusekspert Katre Kaarenperk.