11-12. novembril 2015 toimus Riias taaskordne ECR Baltic Forum, mille raames peetud FMCG ning jaemüügi teemalisel paneeldiskussioonil kõneldi uue aja kaubandusest ning arutleti võimalike arengustsenaariumide üle jaekaubanduses.
Peamiselt jaekaubandusele ning FMCG sektorile ning sama valdkonna logistikale suunatud ECR Baltic Foorumil toimunud paneeldiskussioon kujunes vägagi sisukaks ning emotsionaalseks.
Läti endise majandusministri Daniels Pavļutsi juhtimisel toimunud arutelus tõdeti, et Baltimaade majandus on peale 2008. aasta suurt majanduskriisi stabiilselt ja jõudsalt kosunud, Osalejate sõnul on lähiaastatel oodata nii tootmises kui jaekaubanduses jätkuvat majanduskasvu, seda ka Venemaa embargo tingimistes, ent see saab tõenäoliselt olema pigem tagasihoidlik.
Baltikumi ostukäitumine on AS Prisma Peremarketi arendusdirektori Mika Ylineni Ylineni sõnul muutumas üha mitmekülgsemaks ja klientide ootustele vastamine on kaupleja jaoks päev-päevalt suurem väljakutse. "Kliendid ei kipu enam käituma alati ühel moel, vaid käitumismuster muutub isegi nädala sees, ka on aegajalt märgata teatavat vastuolulisust. Ühest küljest on vaja kokku hoida, aga teisest küljest on toidu valmistamine elustiil ja elamus," kirjeldab Ylinen. Samas on tema hinnangul jaekaubandusel täna paremad võimalused kui kunagi varem klientide käitumisest aru saamiseks.
Paneeldiskussioonis osalesid Rimi Balticust Gundega Martinsone, Prismast Mika Ylinen, toidutootjate ühendusest LACA Edīte Strazdiņa
Autor: Kairi Oja, kaasautor
Seotud lood
Kuigi üldine tormijooks kaubanduspindadele arvatakse olevat vähemasti Lääne-Euroopas peatunud, on Baltikumis potentsiaali uute kaupluste sünniks veel küll.
Kaubandusekspert, konsultant ning kirjanik Mark Taylor tõi ECR Baltic Forumil kaubandusmaailmast kõneledes mängu ilukirjandusliku dimensiooni – tema särtsakas ja uut mõtlemist kaubanduses ning turunduses väljendav ettekanne kandis furooriloovat pealkirja „50 shades of shopping.“
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.