Zara ja Massimo Dutti kaubamärkide kaudu tuntud tekstiiliettevõte Inditex ületas oma esimese kvartali tulemustega analüütikute ootusi, seda peamiselt tänu internetikaubandusele.
- Hispaanias asuv Zara kauplus Foto: EPA
Ettevõtte ärikasum kasvas 6 protsenti, 705 miljoni euroni, mis ületab 9 miljoni võrra analüütikute ootusi.
Inditexi käive on alanud kvartali esimestel nädalatel kasvanud aga 15 protsendi võrra, kui valuuta kõikumised välja arvata. See tähendab, et käibe kasvus on märgata aeglustumist, kuna eelmise kolme kuu jooksul suurenes see 17 protsendi võrra.
Häid tulemusi põhjendatakse edukate müügitulemustega internetikaubanduses, kus 36dollarisi teksaseid ja 69dollarisi pink safari jakke osteti varasemate aegadega võrreldes rohkem.
„Inditex on nüüdseks terve aasta vältel näidanud erakordselt suurt käibe kasvu,“ rääkis Societe Generale’i analüütik Anne Critchlow.
„Praeguses turusituatsioonis, kus enamik jaekette kurdab halva ilma üle, näitavad Inditexi tulemused ettevõtte ärimudeli jätkusuutlikkust,“ arvas Sanford C. Bernsteini analüütik Jamie Merriman. „Me usume, et selline kasv ei saa igavesti kesta ning sel aastal võib tulla mingisugune korrektsioon,“ jäi Critchlow aga skeptiliseks.
Inditexil on rohkem kui 7000 poodi 90 riigis.
Seotud lood
E-kaubandus on kiiresti arenev valdkond, kus õige makselahenduse valik võib määrata ettevõtte edu. Eriti oluline on see väiksematele ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetele, kes konkureerivad nii kohalike kui ka rahvusvaheliste tegijatega. Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas toob välja, kuidas ettevõtted saavad oma makselahenduste valikuga konkurentsis eelise saavutada.