Eestis väljatöötatud isikusamasuse tuvastamise lahendus Veriff aitab e-kauplejatel ja teenusepakkujatel säästa kümneid tuhandeid eurosid, sest võimaldab klienti paremini identifitseerida ja tausta kontrollida. Baltikumis esimese e-kaubandusettevõttena võttis Veriff'i lahenduse kasutusele Hansaposti veebikaubamaja.
E-kaupleja saab siseministeeriumi ja erinevate elektrooniliste registritega koostööd tegeva Veriff'i lahenduse abil kontrollida vaid sekunditega ostja tausta ning vähendada identiteedivarguste levikuga kaasnevaid riske.
“Suure osa meie müügist moodustavad järelmaksutehingud,” rääkis Eesti suurima veebikaubamaja Hansaposti juhatuse liige Taavi Rajur. “Järelmaksu puhul on tähtis tagada, et ostja kasutab õiget identiteeti, kuid paraku tehakse aeg-ajalt tellimusi võõraste inimeste isikukoodidega ja tekitatakse kahju nii kaupmehele kui inimesele, kes langeb identiteedivarguse ohvriks. Meie roll on kaitsta oma kliente ja uue lahenduse plussiks ongi see, et ausa ostja jaoks ei muutu tellimine keerulisemaks, kuid ebaausa jaoks läheb elu edaspidi märksa ebamugavamaks," rõhutas Rajur.
Veriffi tegevjuht Kaarel Kotkas rääkis, et uus isikusamasuse tuvastamise lahendus on abiks nii kauplejatele, politseile kui potentsiaalsetele identiteedivarguste ohvritele. "Veriff on verifitseerimise šerif – meie kaitseme pettuste eest," ütles ta. “E-kauplusest ostja sisestab vaid isikukoodi ja dokumendi numbri ning juba mõne sekundi jooksul teeb Veriff erinevate registrite baasil ära isikusamasuse ja taustakontrolli ehk kinnitab, et isik on elus ja tehinguvõimeline. Sellega saavad maandatud riskid ning kauplejad ja politsei saavad seni menetlemisele kulunud aega märksa tõhusamalt kasutada,” rääkis Kotkas.
Veriff on erinevate registrite abil pettuseid vähendav isikusamasuse tuvastamise lahendus, mis on loodud koostöös erinevate ärisektori klientide ja Eesti riigiasutustega.
Hansapost on Eestis ja Lätis tegutsev veebikaubamaja, mille mullune käive ületas 17 miljonit eurot.
Seotud lood
Hiljuti veebikaubamaja kõrvale pärispoe rajanud Hansaposti ühe asutaja Taavi Rajuri sõnul on nende kaks peamist muret, esiteks brändid, mis ei taha kuuldagi e-müügist, ja teiseks turusolkijatest veebipoed, mis veavad ala maine alla.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.