Jardin lillepoodide tegevjuht Kaisa Ilves rääkis Tallinna ettevõtluspäeval, kuidas ta hakkas viis aastat tagasi ettevõtte struktuuri muutma ning looma mõnusat sisemist kultuuri. Ilvese sõnul on nende edu võti kõik need inimesed, kes neil töötavad.
- Jardin lillepoodide tegevjuht Kaisa Ilves Foto: Jardin
Kaisa Ilves hakkas viis aastat tagasi juhtima Jardini lillepoodide arendust ning eelmisel aastal võttis ta kogu ettevõtte juhtimise üle enda emalt.
Ettevõtet arendust juhtima asudes vaatas ta hoolikalt ettevõttele otsa ning mõtles, milline võiks kaasaegne organisatsioon olla. Enne Kaisa Ilvese juhiks saamist juhtis kõiki ettevõtte 15 kauplust tema ema, kes oli siis ka ettevõtte juht.
„Noore algaja juhina on väga keeruline aru saada, et millised inimesed peavad ettevõttes töötama,“ rääkis Ilves. Ta rääkis, et liikuda õiges suunas on tarvis õigeid inimesi õigetele kohtadele. Ilvese sõnul võtab õigete inimeste leidmine teinekord rohkem aega, kui ootaks.
Teise muutusena viis Ilves ellu organisatsiooni struktuuri muudatuse, et saavutada parem inimestevaheline koostöö. „Läksime üle maatriksjuhtimisele, ning hakkasime valdkonna põhiselt juhtima, sest meie jaoks on oluline, et asjad saaksid tehtud. Kõik teevad koostööd, et enda vastutusvaldkonda edendada,“ rääkis Ilves. Tema põhimõtteks on, et kui sa inimestega asju ajad, siis tasub meeles hoida seda, et iga töötaja on indiviid mitte organisatsioon. „Seetõttu on inimlikud väärtused üliolulised.“
Samuti soovitas Ilves välistada toksilised töötajad, kes ei jaga ettevõtte väärtusi ja visiooni. „Neil on "konstruktiivne kriitika", mis ei vii kedagi edasi.“
Ilves rõhutas enda ettekandes, et ettevõtte juht peab endale arusaadava ülevaate looma kulude ja tulude struktuurist. „Raha on ettevõtte aluseks. Sa saad kulusid optimeerida ainult siis, kui sa tead, kust nad tekivad,“ ütles Ilves.
Ilvese jaoks oli kõige keerulisem panna meeskond ühtse eesmärgi nimel tegutsema. Seega tuleb mõelda, kuhu soovitakse pikas perspektiivis jõuda. Ettevõtte visioonipäeval panid nad paika, et Jardin on 2020 kaasaegse kaubanduse edulugu – väärtuslik koostööpartner, eelistatud tööandja ja kliendikogemuse trendilooja.
Inspiratsioon viib edasi
„Mina elan inspiratsioonist ja üritan seda igas hetkes leida,“ ütles Ilves ning lisas, et ta loeb väga palju raamatuid.
Ilvese sõnul on praegu ettevõttesiseselt rohkem ühtsuse tunnet, kui seda oli varem ning kõik teavad, mis on kellegi roll. „Ma saadan ise töötajatele uudiskirja, kus kajastame ettevõtte jaoks olulisi sündmusi, tutvustame oma inimesi ning õnnitleme sünnipäevalisi.“
Ühtsuse tunde loomiseks kutsume kord kvartalis kokku ka infopäevad, mille sisustame kvaliteetse sisuga. „Me paneme sisule väga palju rõhku ning minu jaoks on oluline, et asju ei tehtaks suvaliselt,“ ütles Ilves.
Lisaks meeldib talle mõte tähistada väikeseid võite. „Kui me suudame väikeseid kordaminekuid märgata ja tähistada, siis see annab nii palju juurde,“ rääkis Ilves.
Ilves ütles lõpuks, et loo lugu, mis kõnetab. „Lillepoe töö on 7 päeva nädalas, 12-13 tundi päevas, tööl veedetakse emadepäev, jõululaupäev, aastavahetus. Samal ajal kaunistame lilledega 450 000 erilist hetke aastas, muudame inimeste olulised hetked tähenduslikumaks.“
Oktoobri lõpu seisuga on Jardinil 27 lillekauplust. 2015. aasta müügituli oli 2,83 miljonit ning aruandeaasta kasum 6 808 eurot.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.