Baltika Grupp lõpetas kolmanda kvartali 296 tuhande euro suuruse puhaskahjumiga, mis vähenes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga enam kui poole võrra ehk 354 tuhat eurot. Grupi müügitulu jäi eelmise aasta kolmanda kvartaliga võrreldes samaväärsele tasemele.
- Montoni kauplus Kvartali keskuses Tartus Foto: Raul Mee
Baltika Grupi müügitulu 2016. aasta kolmandas kvartalis jäi eelmise aasta sama perioodiga samaväärsele tasemele ning oli ligi 12 miljonit eurot. Müügikanalitest näitas suurimat, 45%-list kasvumäära hulgi- ja frantsiisimüük, mis oli 2,1 miljonit eurot. Jaemüük ulatus kolmandas kvartalis 9, 5 miljoni euroni, vähenedes 7% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
„Aasta esimese üheksa kuu tulemused kinnitavad, et Baltika valitud suund ja eelmisel aastal tehtud keerulised otsused on end õigustanud. Hoolimata sellest, et meie koduturgudel Baltikumis on kasvu keerulisem saavutada, oleme Balti jaeturgude toetamiseks panustanud hulgi- ja frantsiisimüüki Kesk- ja Ida-Euroopas, “ kommenteeris Baltika aasta esimese üheksa kuu majandustulemusi Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.
Septembri lõpu seisuga müüdi Montoni kollektsiooni Euroopa tippkaubamajade keti Peek & Cloppenburgi 19 kaubamajas, alates novembrist on Montoni kollektsiooni müüvate kaubamajade arv 25. Ühtlasi sisenes Baltika kolmandas kvartalis uuele turule Serbiasse, sõlmides oktoobri alguses frantsiisilepingu ettevõttega Victoria Elegans d.o.o., kes avab 2017. aasta alguses esimese Montoni ja Mosaici brändipoe Serbia suuruselt teises linnas Novi Sadis. Kolmanda kvartali lõpuks oli Baltika frantsiisipoodide arv kasvanud 33ni, moodustades 26% poodide portfellist.
Baltika moebrändide Montoni, Mosaici, Baltmani, Ivo Nikkolo ja Bastioni kollektsioonide e-müük kasvas kolmandas kvartalis 20% võrra ning oli 249 tuhat eurot. Suurima müügimahuga riigid olid taas Eesti, Läti, Leedu, Venemaa ja Soome.
Brutokasumi marginaal paranes kolmandas kvartalis 2,6 protsendipunkti võrra 49,1%-lt 51,7%-ni. Lisaks jaemüügile kasvas brutokasumi marginaal ka e-poe ning hulgi- ja frantsiisimüügis. „Brutokasumi marginaali paranemine on tingitud peamiselt kaupade sisseostu hinna ja allahindluste tõhusamast juhtimisest. Oleme teinud mitmeid otsustavaid samme efektiivsuse suurendamiseks ning jätkame valitud kursil,“ lisas Milder. Turustus- ja üldhalduskulud on vähenenud 2% võrreldes eelmise aastaga.
Baltika Grupp on Baltikumi juhtiv moedisainiettevõte, millele kuulub viis rahvusvaheliselt edukat moebrändi – Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo. Baltika jaekaubandusvõrk hõlmab 94 brändipoodi Eestis, Lätis ja Leedus, lisaks saab kollektsioonide esemeid osta Baltika e-poe Andmorefashon.com kaudu, mis tarnib kaupa 44 riiki üle maailma.
Tänu hulgi- ja frantsiisipartneritele on Baltika brändide kollektsioonid müügil üle terve Euroopa, sealhulgas ühes vanemas ja tuntumas kaubamajade ketis Peek & Cloppenburg ning frantsiisipoodides Ukrainas, Venemaal, Valgevenes ja Tenerifel. Baltika Grupis töötab Baltikumis kokku enam kui 1000 töötajat. Baltika Grupi aktsiad on noteeritud Tallinna Börsil, mis kuulub NASDAQ OMX gruppi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.