Maxima kontori töötajad käivad kiiretel pühade ajal kauplustes abis ning see on hea võimalus neil koguda mõtteid ja ideid, kuidas kauplustes inimeste tööd kergemaks teha.
- Maxima Eesti peadirektor Vygintas Šapokas Smuuli tänava Maximas abis Foto: Maxima Eesti
Projekt “Pühadeabilised“ on üks Maxima Eesti headest tavadest, mille eesmärgiks on aidata kiirel pühade ajal kaupluste töötajaid.
Selle raames käivad kauplustes, tootmistsehhides ja logistikakeskuses töötajaid abistamas nii koolinoored kui ka jaeketi kontoritöötajad. Näiteks tänavu olid kassapidajatena ametis turundusosakonna direktor Jaanika Terasmaa, avalike suhete juht Katja Ljubobratets ja finantsjuht Aleksei Kadõrko. Saaliteenindajatena töötasid sel aastal Maxima Eesti peadirektor Vygintas Šapokas, kvaliteedi ja protsesside juhtimise osakonna direktor Alina Varkki ning personalijuht Kristiina Kangur.
“Kuna inimeste arv kaupluses on piiratud, siis on meie ülesandeks leida veelgi paremaid mooduseid, kuidas teha inimeste töö kergemaks. Näiteks veepudelite paigutamine riiulitesse – võib panna lahtisena tootja pakendi, mitte aga laaduda pudeleid ükshaaval. Või turvaelementide paigaldus – neid võib panna vaid kallimatele, mitte aga kõikidele alkohoolsetele jookidele. Iga taolises valikus peitub võimalus lihtsustada tööd ja hoida kokku aega,” jagas oma muljeid jaeketi peadirektor Vygintas Šapokas.
Maxima Eesti personalijuhile Kristiina Kangur, kes aitas kolleege saalitöötajana Tartus Sõbra keskuses asuva Maxima tööstuskaupade osakonnas, meeldis rohkem tundma õppida oma kolleege ja näha, kuidas igapäevane elu poes käib.
“Väga tore oli aidata klientidel leida lastele kingituseks sobivaid mänguasju, noorel paaril valida launõusid või siis vanahärral töökindlat triikimislauda. Nende kahe päeva jooksul kogesin, et meie kliendid on lahked jagama palju häid soove, naeru ning nalja. Õhtuks lihased surisesid ja tuletasid meelde, et võiksin neile ikka tihedamalt tegevust anda,“ vahendab personalidirektor oma muljeid.
Ka oma erialase töö efektiivsemaks muutmiseks sai Kangur häid mõtteid. “Töiselt sain omal nahal kogetuna ideid, kuidas saame uue töötaja sisseelamise teha sujuvaks ning ta tunneks ennast oodatuna. Täpselt selline tunne oli minul tänu oma vahvatele kolleegidele Sõbra Keskuse Maximas. Parema tulemuse andis lihtne inimlik juhendamine – peaksime arendama võimalusi, kuidas saaks tööks vajalikke teadmisi ja kogemusi jagada töötajalt töötajale, kas vahetu suhtlemise või lühikese video abil. Vajaliku info arusaamisel mängis olulist rolli spetsiifiline sõnavara – on mõtet hakata koostama sõnaraamatut, mis selgitaks nii kaubandusmaailmas levinud kui ka meie jaeketis kujunenud lühendeid ning termineid nagu näiteks planogramm või promokood. Ma arvan, et järgmine kord tahan õppida näiteks kassapidaja või kauba vastuvõtja tööd. Selles olen küll kindel, et uut jõuludeni ma ootama ei hakka,“ ütles Maxima personalidirektor.
Kvaliteedi ja protsesside juhtimise osakonna direktor Alina Varkki peab samuti omandatud kogemust väga oluliseks. „Nägin olukorda seestpoolt, kaupluse töötaja silmadega ja mõistan nüüd toimuvat palju paremini. Suurimaks üllatuseks oli mulle see, et vaatamata personali puudusele ja töökoormusele valitseb kaupluses siiski ühtehoidev töömeeleolu ja positiivne meeskonnavaim." Varkki sõnul oli tal rõõm kogeda ka seda, et möödunud sügisest meeskonnas juurutatavad väärtused – töötame klientide hüvanguks, igaüks on tähtis, ühtne meeskond, võtame ja teeme ära – leiavad kasutust ka igapäevastes tegevustes, olgu selleks õigeaegne kaupade väljapanek või teretamine klientide teenindamisel.
Jaeketi turundusosakonna direktor Jaanika Terasmaa töötas pühade ajal Tallinnas Tartu maanteel asuvas Maxima kaupluses kassapidajana. „Kaupluses töötamine ei ole lihtsalt silmaringi avardamise protsess. Mina võtsin endaga kaasa mitmeid „kasutajasõbralikkusele“ suunatud ideid, mis aitavad teenindada kassas rohkem kliente ja anda kassapidajatele võimalust rohkem naeratada. Täna kulub arvestatav osa nende tähelepanust kaupadele. Näiteks selleks, et läbi lüüa pirukaid või õunu, mida meie kaupluses on müügil kümneid sorte ja mida müügisaalis ei kaaluta, tuleb tunda hästi kaubavalikut, olla tähelepanelik ja osata kiiresti sisestada õigeid kaubakoode. Arvatavasti väike tehniline arendus tagab lõppkokkuvõttes parema töökeskkonna ja rahuolevamad kliendid,“ kirjeldab oma töökogemust Terasmaa.
Tema sõnul aitab paremat ostukogemust tagada see, kui nii töötaja kui ka ostja näevad teineteises eelkõige inimest, mitte vaid teenuse pakkujat ja teenuse tarbijat. „Nii ostjad kui ka klienditeenindajad on inimesed - mõlemal võib õhtuks väike väsimus peale tulla, aga kui üks või teine kõnetab inimesi heatujuliselt, võib tulemus olla energiatandev ja muuta nii tööpäeva kui ka poe külastamise mõnusamaks. Ehk kui võimalik - ma teeksin kombineeritud kampaania - märka teenindajat ja märka ostjat! Naeratused kuluvad ju mõlemale ära,“ arvas Terasmaa.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.