• 15.05.17, 15:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

10 tegijat said õiglase kaubanduse sõbra tiitlid!

Tänavu mais saab 10 aastat ajast, mil esimese Balti riigina tulid Eestis ametlikult müügile Fairtrade’i märgisega tooted. Kümme Eesti ettevõtet ja organisatsiooni pälvisid MTÜ Mondolt õiglase kaubanduse sõbra tiitli – näiteks Rimi Eesti, Fazer Eesti ning mitmed teised.
10 tegijat said õiglase kaubanduse sõbra tiitlid!
  • Foto: MTÜ Mondo
MTÜ Mondo on alates 2014. aastast tunnustanud 38 õiglase kaubanduse sõpra. Täna lisandusid sõprade nimistusse Solo Sokos Hotel Estoria, kauplus LAV Organic Lifestyle, Rimi Eesti Food AS, e-pood Slow, pood STEP UP, kodukohvik Mesisuu, keskkonnaportaal Bioneer.ee, OÜ Veganfoods, Fazer Eesti AS ning kodumaine soki- ja pesutootja Friends Textile.
Fairtrade'i märk antakse toorainele ja tootele tingimusel, et selle eest on tasutud õiglane hind ning pole kasutatud lapstöölisi ega orjatööd. Toodete eest saadavat hinnalisa kasutatakse ka kogukonna arengu toetuseks ning tootmine on ka keskkonnasäästlik. "Õiglase kaubanduse tingimused on samad, mis Eestis. Vahe on selles, et Eestis järgivad ettevõtjad ja tootjad seadusi ning ametiühingud ja ühendused ei lase töötajatele liiga teha; arenguriikides võivad seadused küll olla, kuid neid ei järgita ning ametiühingute tööd takistatakse. Õiglane kaubandus on kodanikualgatuslik liikumine, et arenguriikide talunikel ja töölistel oleksid samasugused töötingimused, mis meie kohalikel tootjatel," selgitas MTÜ Mondo vastutustundliku tarbimise eestvedaja Kristina Mänd.
Tema sõnul on mitmeid võimalusi, kuidas igaüks saab õiglast kaubandust toetada. "Vaadake üle, milliseid toiduaineid te kasutate ning mõelge, millised nendest tulevad arenguriikidest või on tehtud sealt pärit toorainest – kohv, tee, kakao, šokolaad, maiustused, pähklid, puuviljad, suhkur, riis, kinoa, vürtsid jms. Kui te ei tea nende toiduainete päritolu või tootmistingimusi, siis eelistage õiglase kaubanduse märgisega nagu Fairtrade või kestliku arengu märgisega nagu UTZ Certified kaupu."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.01.25, 15:15
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele