Nordic School of Retail Management dekaan Jens Nordfält ütles, et tarbijate käitumine kauplustes ei vasta sageli eelarvamustele. Näiteks nutitelefoni kasutav tarbija ostab oluliselt rohkem kui klient, kes seda ei tee. Ning mannekeeni mõju ostule sõltub soost ja vanusest.
- Nordic School of Retail Management dekaan Jens Nordfält
“Nii uskumatu kui see ka ei ole, ostavad kaupluses nutitelefonide küljes rippuvad tarbijad oluliselt rohkem kui need, kes seda ei tee,” rääkis professor Jens Nordfält Riias toimunud Rimi 20. sünnipäevale pühendatud konverentsil “Poodlemine tulevikus – järgmised 20 aastat”. “26% ostjates kasutab oma nutitelefone, kui nad on poes. Nad vaatavad ekraane ja räägivad. Inimesed, kes kasutavad poes nutitelefone, veedavad poes 41% rohkem aega ning kulutavad 47% rohkem raha: 280 krooni asemel 414 krooni, selgus Rootsis läbi viidud uurimusest.”
“Meie eelarvamus on vastupidine seepärast, et me ei taju juhuslikkuse tähtsust,” rääkis ta. “Kui sa räägid ostlemise ajal telefoniga, avastad ennast järsku teisest osakonnast ja avastad sealt igasuguseid lahedaid asju, mida veel võiks osta. Ning ostad 59% rohkem, kui need, kes ei räägi. Selgus ka, et vanemad tarbijad olid rohkem mõjutatud telefonidest kui nooremad. Selleks, et rohkem müüa, tuleb soosida nutitelefonide kasutamist ostlemise ajal ja muuta see nt reklaamide kaudu möödapääsmatuks.”
“Teine ootamatu näide on mannekeenid. Kui need ära võtta, mis juhtub?” küsis Nordfält. “See sõltub soost ja vanusest. Kui võtsime naisteosakonnast mannekeenid ära, kukkus müük 22%. Valus, aga kasulik teadmine. Kui võtsime ära mannekeeni meesteosakonnast, ei juhtunud midagi. See on loogilisem. Kui lasteosakonnast, siis aga müük hoopiski kasvas. Sageli aitavad meil turundada asjad, mille peale enamus kaupmehi ei tule.”
Täna peeti Riias Rimi 20. sünnipäevale pühendatud jaekaubanduskonverentsi Shopping for Future
Seotud lood
Nielseni Euroopa jaekaubanduse analüütik Jean Jacques Vandenheede rääkis, et jaekaubanduses on muutumas märksõnad nagu hind, promotsoon ja asukoht. Tuleviku märksõnadeks, millele tuleb juba täna tähelepanu pöörata, on personaalsus, läbipaistvus, usaldus ning võrgustik.
ICA vastutustundliku ettevõtluse juht Kerstin Lindvall, et kui 5 aastat tagasi intervjueeris tööandja tööintervjuul töötajat, miks ta tahab ettevõttes töötada, siis nüüd on vastupidi: töötaja küsib, miks ma peaksin tahtma teile tööle tulla. Muutused eriti uue põlvkonna käitumises mõjutavad ka globaalseid brände ja nende edutegureid.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.