2017. aasta esimesel poolaastal kasvasid Omniva äritulud eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 25% ning kasv oli kõikides Omniva ärivaldkondades. Kõige enam vedas kasvu e-kaubanduse kiire areng, mis kasvatas nii Omniva rahvusvahelise äri kui koduturul Baltikumis osutatava pakiäri tulusid.
„Pidevalt ja nii kiiresti kasvamine on omane pigem start-upidele ja väikeettevõtetele, nii et enam kui saja miljonilise käibega ettevõtte puhul on see väga märkimisväärne,“ ütles Omniva juhatuse esimees Joona Saluveer. „Omniva on tugev ja kasvav kontsern, mis on teinud õigeid laienemisotsuseid, leidnud uusi ärivaldkondi ning osanud ka kahanevate mahtudega valdkondades tulusid hoida.“
Omniva grupp koosneb neljast suurest ärisuunast: postiäri, pakiäri, rahvusvaheline äri ja infoäri ning esimesel poolaastal kasvasid kõik ärisuunad.
Rahvusvaheline äri: jätkuvalt kiireim kasv
Jätkuvalt kasvas Omniva kontsern 2017. aasta esimesel poolaastal kõige enam rahvusvahelises äris, kus kasv oli 76% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Rahvusvahelise äri sisuks on eeskätt Hiina e-kaubanduse pakkide logistika üle kogu maailma.
„Globaalse e-kaubanduse kasvu iseloomustab Alibaba suuromaniku Jack Ma hinnang, et praeguse 80 miljoni paki asemel päevas ületab 7-8 aasta pärast Hiina e-kommertsi pakkide arv miljardi piiri,“ märkis Saluveer. „See on üks pakk nädalas kõigi maailma elanike kohta - ja Omniva plaanib selles äris kindlasti kohal olla.“
Pakiäri: kasv kogu Baltikumis
Koduturul Baltikumis kasvasid eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kontserni pakiäri tulud 14%. Eriti märkimisväärselt, 65%, kasvas pakiäri Lätis. Leedus kasvasid pakiäri tulud 25%. “Omniva laienemine Lätti ja Leetu ning koduturuna kogu Baltikumi käsitlemine on olnud õige otsus,“ märkis Saluveer. „Üha enam soovivad kliendid pakiteenuse terviklahendust kogu Baltikumis ning Omniva suudab seda edukalt pakkuda.” Pakiäri kasvu toetab Baltikumi suurim pakiautomaatide võrgustik. Kuna nõudlus pakiautomaatide järele on kasvav, võtab Omniva tänavu taas ette pakiautomaatide võrgustiku laiendamise nii Eestis, Lätis kui Leedus.
Postiäri: traditsiooniliste teenuste langus, tulude kasv uutest lahendustest
Traditsioonilise postivaldkonna teenuseid osutab Omniva ainult Eestis ning traditsiooniliste siseriiklike postiteenuste tulud on jätkuvalt langustrendis. Postiäri valdkonna tulud tervikuna tõusid 2017.aasta esimesel poolaastal eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1% ning seda uute segmentide ja lahenduste leidmisest väljaspool traditsioonilisi postiteenuseid.
„Postiäri tulude kasv on tulnud eeskätt uute rahvusvaheliste klientide leidmisest ning uutest lahendustest,“ märkis Saluveer. „Samuti on mõnevõrra kasvanud otseposti tulud, kuid siseriikliku kirja teenus on jätkuvalt languses nii mahtude kui tulude vaates.“
Saluveer rõhutas, et Omnivale on oluline universaalse postiteenuse kättesaadavuse tagamine kõikjal Eestis ning ettevõte otsib muutuva nõudluse tingimustes pidevalt uusi võimalusi, kuidas seda kaasaegsel ja klientidele võimalikult mugaval viisil teha.
„Inimeste muutunud teenusekasutus ja tarbimisharjumused tähendavad, et ka postiasutused muutuvad üha enam pakkide vastuvõtmise ja väljaandmise kohtadeks ning klientide nõustamiskeskusteks erinevate teenuste kasutamise osas,“ märkis Saluveer.
Infoäri kasvu toetab e-arvete levik
Infoäri teenuste tulud kasvasid kontsernis 35% võrreldes 2016. aasta esimese poolaastaga. Infoäri kasvuvõimalusi toetab e-arvete levik nii Baltikumis kui kogu Euroopas.
„Infoäri keskendub üha enam kasvule ka Lätis ja Leedus ning esimesel poolaastal oli näha juba ka esimesi tulemusi,“ ütles Saluveer. „Kindlasti näeme siin potentsiaali ka üle-Euroopaliseks tegevuseks, mistõttu Omniva on sõlminud ka strateegilise partnerluse kokkuleppe Euroopa juhtiva e-arvete operaatoriga Pagero.“
Esimesel poolaastal töötas infoäri ka Euroopa Liidu üleste e-arve formaatide toe rakendamisega ning suurima e-arvete ja muude e-dokumentide vahetamise keskkonnaga PEPPOL liitumisega.
Investeeringud
Kontsern investeeris esimesel poolaastal eeskätt infotehnoloogiasse, jätkates uue logistika infosüsteemi arendamist, ning tegi ettevalmistusi uue logistikakeskuse rajamiseks.
Omniva kaubamärgi all tegutsev AS Eesti Post on rahvusvaheline kontsern, mis pakub posti-, logistika- ja infologistikateenuseid. Kontserni emaettevõte AS Eesti Post osutab posti-, logistika- ja infologistika- ning e-arvete käitlemise teenust (Omniva arvekeskus). SIA Omniva ja UAB Omniva LT osutavad pakiautomaadi- ja kullerteenust Läti ja Leedu turul. AS Maksekeskus pakub makselahendusi e-kaubandusega tegelevatele ettevõtetele Baltikumis. Post11 pakub e-kaupmeestele rahvusvahelisi logistilisi terviklahendusi kaupade kättetoimetamiseks üle kogu maailma.
Seotud lood
Omniva rahvusvahelise pakiautomaatide hanke raames valiti välja kolm pakkujat, kelle käest tulevikus pakiautomaate tellima hakatakse. Kokku investeerib ettevõtte Baltikumi pakiautomaadivõrgustiku laienemisesse viie aasta jooksul üle 20 miljoni euro.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.