Majanduskonverentsil Äriplaan 2018 esinev ABC Supermarketsi omanik Jüri Vips ütles, et kõik on müüdav, kuid hetkel mingit plaani ei ole Comarketi keti müümiseks, kuid igal aastal tehakse paar-kolm ostupakkumist.
- Jüri Vips Foto: Andras Kralla
infopank
Vaata ka Infopangast:
Kas olete Lidli tulekuks valmis?
Kuna ma ostjana säästumarketeid ei kasuta, siis ei ole ma sihtgrupp. Ka minu kaubandusettevõtlus ei ole selles nišis. Me ei tegele säästukaubandusega. Solarise toidupood ei ole Lidli konkurent.
Aga teile kuuluv Comarket?
Konkurents mingil määral on, aga Lidl on Maxima otsene konkurent. Kui Maxima tuli meie poe kõrvale konkureerima, siis me ei kaotanud käibest. Esimene kuu kaotasime 2%, teine kuu tuli see tagasi. Seega sihtgrupp on erinev.
Millal te Comarketi keti maha müüte?
See on hea küsimus. Siis, kui ostja on olemas. Kõik on müüdav, aga praegu mingit plaani küll ei ole. Miks ostja peaks tahtma Comarketit? Kes suudab seda ketti manageerida, kes suudab Comarketi tootevalikut ja teenust hoida? Mina ei näe, et täna Eestis seda ükski ettevõte suudaks. See on keerulisem kui abielu - ei ole nii, et keegi tuleb ja ostab su naise ära ja kõik õitseb ilusti edasi.
Ometi on teil ostuhuvilisi käinud?
Kogu aeg käivad. Iga aasta paar-kolm pakkumist. Minu eesmärk ei ole last hävitada. Kui tuleb rahakas investor ja ütleb, et paneb sinna Lidli märgi peale ja hakkab Solarise toidupoest Lidlit tegema, siis ma peaks vist ravile minema. Praegu olen psüühiliselt veel nii terve, et selliseid otsuseid ei tee.
Äripäeva korraldatav
Eesti suurim majanduskonverents Äriplaan 2018 toimub 28. septembril ning seal räägivad ettevõtjad oma ootustest ja hirmudest ning tuleva aasta äriplaanist. Pääsmed ja programm leiab
SIIT. Seotud lood
Eesti suuremate jaekettide majandustulemustest selgub, et enamik neist suutis oma turuosa säilitada. Vaata, kui suurt kasumit teeniti ning millised on käesoleva aasta peamised arendustegevused.
Uuringufirma Dive viis 2015. aasta lõpus kõigis kolmes Balti riigis supermarketite teeninduskvaliteedi hindamiseks läbi valdkonnauuringu Dive Top3. Kasutati mystery shopping ehk testkülastuste meetodit, uuringu raames tehti Baltikumis kokku 225 testostu.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.