• 06.10.17, 13:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lätis tehti ajalugu: poodidesse jõudis korraga miljon erinevat pakendit

Uus läti pakenditehas Immer Digital kasutas ühe esimesena Euroopas uut tehnoloogiat, et paisata poodidesse müügile miljon erineva disainiga jogurtitopsi.
Lätis tehti ajalugu: poodidesse jõudis korraga miljon erinevat pakendit
  • Foto: Immer Digital
Pakendite loomiseks kasutati HP Indigo digitaalset pakendiprinterit ja MOSAIC nime kandvat tarkvara, mille nutikas algoritm suudab luua sadu tuhandeid erinevaid disaine. Tehnoloogiat kasutati Tukuma Piens jogurtijookide pakendite valmistamiseks, kus iga nelja erineva maitse jaoks oli valitud üks põhivärv, kuid tehnoloogia abil oli iga pakendi disain eelmisest mõnevõrra erinev.
Kasutatav tehnoloogia suudab luua igale pakendile unikaalseid disainielemente, seda suvaliselt paigutatud kujutiste abil, zoomi-sätete muutmise teel ning erinevate elementide paigutuse muutmise abil. Seega on sisuliselt võimalik luua lõpmatu arv erinevaid disaine, ilma, et ükski pudel oleks eelmisega täpselt samasugune. 
Jogurtitootja kasutas pakendilahendust ära ka Euroopa korvpalli meistrivõistluste ajal, mil ettevõte toodete pakenditel olid toetatava Läti korvpallimeeskonna autogrammid. "Tänu unikaalsele disainile on jogurtijookide müük selgelt kasvanud,” sõnas IMMER Groupi president Irina Miroshnik.
IMMER Digital on üks esimesi ettevõtteid maailmas, mis kasutab pakenditele disaini lisamiseks HP Indigo 2000 printimistehnoloogiat. Digitaalne printimine on muutumas maailmas järjest populaarsemaks, kuna selle tootmisaeg on lühike ja disaini on võimalik kiiresti muuta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.01.25, 15:15
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele