Leviva e-kaubandusega võistlemiseks tuleb jaekaupmeestel senisest enam panustada meeldivaid emotsioone tekitava ostukeskkonna loomisse, kirjutab Pro Kapitali juhatuse liige Allan Remmelkoor.
- Allan Remmelkoor. Foto: Raul Mee
Ameerikas on kaubanduskeskustest saanud tondilossid. Instagram tappis kaubamaja. Eestis on kaubanduspinda elaniku kohta kõige rohkem universumis (st liiga palju). Kõik need väited on lühikesed, löövad ja natukene tõesed kah ehk siis otsekui populist-poliitiku tööriistakastist. Nii ka pealkirjas olev mõte, mis on üles nopitud ühest minu hiljutisel kinnisvarakonverentsil peetud lühimonoloogist.
Pood nagu pime koobas
Veel 6-7 aastat tagasi oli kiirmoekaupluste disainitrend tumedad põrandad ja seinad ning valgust andsid vaid seintel rippuvale kaubale kiiri suunavad spot-valgustid. Riia kaubanduskeskuses Riga Plaza olid kõrvuti Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Cropp, House, Lindex ja Seppälä ning uskuge mind, vahet oli üliraske teha. Kõigi eeskujuks oli Ameerika gigant Abercrombie & Fitch, mille kauplused nägid välja nagu pimedad karukoopad kuid inimesed seisid järjekorras, et livrees müügipersonal neid sametnööri tagant sisse laseks justkui ööklubisse. Nüüd vaagub Abercrombie teispool ookeani hinge ning algav aasta näitab, kas kunagisest ikoonist saab elulooma või mitte (st kaubamärk vahetab omanikke). Meile lähemal on Seppälä juba oma uksed nukralt sulgenud, ülejäänutel läheb kenasti, kuid disainikeel on kardinaalselt muutunud.
Autor: Allan Remmelkoor, Pro Kapitali juhatuse liige
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.