5. – 6. juunil Londonis toimuva Deliveri konverents ja messi tegevjuht Stephane Tomczak rääkis, et kliki ja korja on kaupmeestele peamiseks murekohaks. Ta näeb, et sinna suunas liigutakse, kuid see on suur väljakutse.
Tema sõnul on kaupade kojuveol kindlasti oluline roll automatiseerimisel. Kas transport toimub maapinnal nagu näiteks Starshipi robotid või õhus, kus droonid viivad kaubad klientidele koju . “Ma ei näe, et kõik pakid hakatakse klientidele viima drooni või robotiga. Kaup tuuakse laost mõnda linnaossa ning sealt edasi tegutsevad droonid või robotid, et kaup jõuaks klientide ukse taha.” Tuleviku stsenaarium on ka see, et tooteid ei viida inimesteni vaid need pannakse autodesse või kastidesse. “Paki üleandmisel ei pruugi inimkontakti üldse olla,” ütles Tomczak ning lisas, et sedasi hakkab olema suurlinnades.
“Kaup viiakse sinna, kuhu klient seda soovib.” Tema hinnangul ideaalset lahendust ei ole veel leitud ning praegu peab klient olema seal, kuhu robot või kaup tuleb. “Kuid kaup võiks tulla nii, et ma ei pea kodus olema.“ Tomczaki sõnul oleks ideaalne lahendus see, kui leitakse kliendile tasuta transport.
3 TRENDI
- Omni-channel. Kaupmehed töötavad selle kallal, et kokkupuutepunktid kliendiga oleksid võimalikult mugavad ja kiired.
- Kaupade tagastamine. Sinna pole täna väga palju investeeritud. Klientidele tuleks pakkuda tasuta, kiiret tarnet.
- Tarnevalik. Klient otsustab ise, kuidas ta soovib kauba kätte saada. Puudutab just kullerteenust.
Omni-channel on suur väljakutse
Tomczaki sõnul on kliki ja korja (click and collect) kaupmeestele peamine murekoht. “Me näeme, et sinna liigutakse, kuid omni-channel on suur väljakutse. Kui räägitakse, et omni-channel on juba möödas, siis see ei ole veel kätte jõudnud.”
Ta rääkis, et Cleveronil pakiväljastusautomaadid on suured masinad, mis mahuvad ainult suurtesse ettevõttesse. “Kuid see on kindlasti see, mida kaupmehed vajavad ja kliendid soovivad.”
Kliendid on valmis rohkem raha kulutama
Kaupmehed räägivad Tomczaki sõnul seda, et kui nad avavad kuskil kaupluse, siis nende e-kaupluse käibed kasvavad seal piirkonnas. “Kliendid, kes kasutavad e-kauplust ja tavakauplust, on valmis kulutama rohkem, kui ühte kanalit kasutav klient. Uuringud on näidanud, et ostud kasvavad 25%.” Tema sõnul näitab see väga selgelt seda, kui oluline on omni-channel.
Kui e-kaubandus jätkab igal aastal 30% kasvamist, siis see on murekoht ka logistikaettevõtetele. “Mida aeg edasi, seda vähem saavad logistikaettevõtted tegutseda nii, nagu nad on kogu aeg tegutsenud.” Tomczaki sõnul võiks kõik tooted anda ühele ettevõttele, kes need klientidele kohale viivad. “See on ebamõistlik, kui kullerettevõtted sõidavad ühte kohta. See maksab raha ning saastab õhku.” Tema sõnul peab siin valdkonnas toimuma konsolideerumine, sest muud võimalust ei ole.
Hea teada!
Deliver Eventsi esimene üritus toimus kolm aastat tagasi, kus kohtusid kaubandus ja logistika.
Teist sarnast üritust Euroopas ennem ei olnud.
Avati uus platvorm, kus logistikaettevõtted saavad enda tooteid ja teenuseid esitleda. See on ettevõtete jaoks tasuta, kuna projekti finantseerib Euroopa Komisjon.
Delilver mess ja konverents toimub 5. – 6. juuni Londonis Twickenhami staadionil.
Kohal on üle 800 e-kaubanduse ja logistika valdkonna juhi
Logistika suurim probleem on õhk
“Kauba transpordi pakendite suuruse ühtlustamist on keeruline teha, kuna tooted ja nende pakendid on väga erinevates suurustes,” rääkis Tomczak. Ta lisas, et füüsiline internet on pikaajaline projekt ning see võib lahendada valdkonna suurima probleemi, milleks on õhk. Füüsilise internet teema on hetkel alles arutelu faasis ning nõuab süsteemis palju muudatusi.
Ta ütles, et kui sa toodad Barbie nuke, siis tootja ei mõtle pakendi peale, mida peab transportima. “Küsimus on pigem selles, kas õhk on kastis sees või kastist väljas.”
“Kui kõik logistikaettevõtted hakkavad kasutama standardiseeritud mõõdus pakendeid, siis see ka muutub. Kui nad ütlevad, et nad ei võta raha pakendi kaalu vaid suuruse järgi, siis see muutub kohe ning ühtlustatud pakendite suurusi hakatakse kohe kasutama,” rääkis Tomczak.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.