• 01.06.18, 13:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtjad tahavad tegutseda regulatsioonivabalt

Tarbijakeskkonna arengu konverentsil ütles On24 ja ja Cleveroni juhatuse liige Peep Kuld, et ettevõtted tuleb rahule jätta ning lasta neil rahulikult tegutseda. Uusi regulatsioone ei tohiks juurde tekitada.
Madis Kimmel, Roone Roost, Peep Kuld, Madis Ehastu, Signe Kõiv
  • Madis Kimmel, Roone Roost, Peep Kuld, Madis Ehastu, Signe Kõiv Foto: Erlend Staub
Vestige Verdant nahahooldustooteid tootva Whitewall juhatuse liige Roone Roost sõnas, et geoblokeering on justkui ettevõtlusvabaduse piiramine. „Regulatsiooni mõttes on online-kaubandus suhteliselt hall ala. Kui mahud on piisavalt suured, siis hakkavad ettevõtted riigiti erinevate regulatsioonide jälgimisega ka tegelema,“ sõnas ta.
Kuld lisas, et suured e-kaupmehed saavad inimesi tööle võtta, kes tegeleks erinevate regulatsioonidega, kuid väiksematel on seda raskem teha. „Kui ettevõtja üritab pakkuda turule kõige paremat, siis ei ole tarvis teda reguleerida. Tarbija hääletab oma rahakotiga ning seetõttu tehakse kõik, et tema meele järgi olla,“ ütles Kuld. Tema sõnul soovitakse, et klient uuesti tagasi tuleks ning seetõttu tehakse selle nimel kõik.
„Eelnev hea kliendikogemus paneb kliente sooritama kordusoste ning tulema e-poodi tagas. Kui teed midagi valesti, siis tarbijavaenulikust käitumisest ettevõtte pigem kaotab, kui võidab. Sul ei jää muud üle, kui meeldida tarbijatele,“ rääkis Kuld. Ta lisas, et erinevad regulatsioonid head kliendikogemust iseenesest ei tekita.
Kuld rõhutas lõpus, et äri oleks edukas, tuleb ise otsida võimalusi, kuidas tarbijatele vastu tulla. „Kindlasti leidub selliseid kauplejaid, kes müüvad asju ja tegelevad pettusega. Siin ei aita ka tarbijakaitseameti regulatsioon,“ sõnas Kuld.
Eesti e-kaubanduse Liidu juhataja Signe Kõiv ütles, et kõik ettevõtted teavad juba ammu, et kui ei ole klienti ei ole ka ettevõtet. „Tarbijatele endale peab jätma õiguse ise otsustama, kas tegemist on hea ja õige e-poega.“ Ta soovitas, et tarbijakaitseamet saab aidata siin kaasa erinevate positiivsete artiklitega, kus kõik ei riku tingimusi.

Seotud lood

Uudised
  • 01.06.18, 14:46
Geoblokeeringu keeld mõjutab pea igat tarbijat
Tarbimiskeskkonna arengu konverentsil arutati asukohapõhise diskrimineerimise mõju ja vajadust. Seaduseloojad tõid välja, et geoblokeeringust võidavad pea kõik tarbijad, ettevõtjad leidsid, et ettevõtlust ei tasuks liiga palju reguleerida, vaid anda ettevõtjaile võimalus enese regulatsiooniks, mis tugineb usaldusele.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 15:25
Via Express – täpne ja turvaline transpordipartner nii tava- kui režiimkaupade veoks
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele