• 23.08.18, 14:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toidutööstuse TOP: Jaekettide edu tõstis toidutootjate käibeid

Toidutootjate TOPi esimesele kohale kerkis aastaga koha võrra tõusnud Selver ASile kuuluv Kulinaaria OÜ. Samamoodi ühe koha võrra kõrgemale jõudis teise koha omanik Kalev AS, kuid esikolmiku suurima lennu tegi OG Elektra Tootmine AS – 63. positsioonilt kolmandale.
Oleg Gross
  • Oleg Gross Foto: Raul Mee
21,2 miljoni euro suuruse käibe juures teenis Kulinaaria OÜ mullu 3,56 miljonit ärikasumit. Ettevõtte keskmine töötajate arv oli 2017. aastal 295, mis on sisuliselt sama eelnenud aastaga. Kulinaaria OÜ juhataja Andres Heinveri sõnul aitas eelmise aasta tulemusele kõvasti kaasa uute toodete arendus ja lihtsate traditsiooniliste toitude müük. Jätkuvalt investeeriti tehnoloogiasse ja protsesside paremasse juhtimisse, ühtkokku investeeris ettevõte 2017. aastal tootmise laiendamisse 1,42 miljonit eurot. “Sellel aastal oleme väga palju uue tehnoloogia kaardistamisega tegelenud ja teinud uued järgmise kolme aasta plaanid. Vaatame, mis on laienemise võimalused ja tegeleme uute klientidega. Proovime olla paindlikud, et seista vastu juba väga keeruliseks muutunud tööjõuturule,” räägib Heinver. Ettevõte pöörab suurt tähelepanu tootmis- ja laoprotsesside efektiivistamisele, tootearendusele, peokorralduse tegevussuuna laiendamisele ning e-kaubanduse arendamisele.
Tuleviku osas on Kulinaaria OÜ lõpetamas juurdeehituse projekteerimist ja näeb ette märkimisväärset laienemist. Investeeringud juurdeehitusse ja uude tehnoloogiasse on sellesse ja järgmisesse aastasse planeeritud.
OG Elektra kaupluste turuosa kasvas
OG Elektra Tootmine ASi 2017. aasta müügitulu oli 9,47 miljonit eurot ehk müük suurenes 14,22% võrreldes eelnenud aastaga. Ettevõtte kasum oli mullu 2,52 miljonit. Ettevõtte omaniku Oleg Gross ja juhiabi Kertu Olu sõnul oli heade tulemuste taga Grossi Toidukaubad kauplusteketi turuosa suurenemine ning eestimaise sealiha kasutamise osakaalu suurenemine, mis tuli oma kontserni ettevõttest. Lisaks tööruumide renoveerimine, tehnoloogiliste protsesside parendamine, uute seadmete ost ja töötajaskonna kvalifikatsiooni tõstmine.
“Enim aga mõjutas tulemusi OG Elektra turuosa suurenemine Eesti jaekaubandusturul, kuna OG Elektra Tootmine 95% ulatuses toodab jaekaubandusketile Grossi Toidukaubad,” ütleb Gross. Oma osa mõjul 2017. aasta majandustegevusele ja -tulemustele olid loomulikult ka tooraine ostukulude kallinemisel ning tihedal konkurentsil jaekaubanduses.
Alates 2016. aastast on ettevõttes suurendatud tähelepanu all ka energiakokkuhoiu ja elektrisüsteemide kaasaajastamise teema, kuna tootmisüksused tarbisid elektrienergiat võrguettevõtjale kuuluvast amortiseerunud alajaamast. 2017. aastal alustati alajaamade ümberehitust ja selle lõpptulemusel saab ettevõte liituda madalpinge asemel keskpingel elektrienergia tarbimisega, mis annab olulise rahalise võidu ja langetab toodete omahinda.
Tänavuselt aastalt ootab ettevõte taas käibe kasvu, hindade tõusu nii sisend- kui valmistoodangul, tööprotsesside jätkuvat mehhaniseerimist ja automatiseerimist ning uute digilahenduste kasutuselevõttu erinevates tootmisprotsessides. Jätkuvalt ostetakse uusi seadmeid tootlikkuse tõstmiseks, sealhulgas on kavas soetada väikesaiade valmistamise liin ning salatite pakkeliin. Omaniku sõnul mõjutab tulemusi aga keeruline tööjõuga varustatus, mis raskendab käibe suurendamise plaanide täitumist.
Vaata täispikka Toidutootjate TOPi Äripäeva teemaveebist Tööstusuudised.ee.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele