E-kaubandus kasvab kiiresti ja toidukaupade e-müüki ootab järgmise kümne aasta jooksul ees plahvatus, prognoosib Cleveroni omanik Arno Kütt.
- Arno Kütt ja Peep Kuld Foto: Andras Kralla
„E-kaubandus kasvab praegu väga kiiresti ja just toidukaupade müüki ootab järgmise kümne aasta jooksul ees plahvatus,“ ütles Kütt hiljuti toimunud Cleveroni arendus- ja tootmishoone tutvustamisel Äripäeva Logistikauudistele. Ta lisas, et kui toidukaubad hakkavad inimestele kodudesse minema, siis kaupade mahud saavad olema väga suured ja see muudab palju.
Praegu räägitakse e-kaubandusest ja seda saab võrrelda ajaga, mil räägiti värviteleviisorist, jätkas Kütt. „Täna ei ütle enam keegi, et ma ostsin värviteleviisori. Samamoodi kaob e-kaubandusest lõpuks täht „e“ ja jääbki alles üks kaubandus,“ ütles Kütt, lisades, et tulevikus muutubki nii tavaliseks, et inimene läheb võtab kuskilt kauba ära või tellib endale koju.
Arno Kütt märkis veel, et ka tavakaubamajad ei kao kuhugi. „Need jäävad, ka raamatud ei kao, kino ei kao kuhugi. Need kindlasti jäävad, aga ka tavapoed peavad hakkama internetis müüma. Siis ongi inimese valida, kas täna läheb poodi kaubale järele ja tellib koju, kui on kiirem asi, siis tellib näiteks drooniga,“ kirjeldas Kütt oma nägemust. „Nii see muutub ja ka kaubandusettevõtted peavad muutuma paindlikuks.“
Cleveroni teine omanik Peep Kuld lisas, et Cleveron teeb praegu koostööd maailma suurimate kettidega ja suured välisketid mõtlevad juba praegu sellele, kuidas olemasolevaid hooneid kasutada mitte enam müügisaalina, vaid sorteerimiskeskusena, kus ühel hetkel hakataksegi inimeste oste komplekteerima. „Täna käib toidukaupade e-kaubandus nii, et üks töötaja läheb ja võtab riiulilt asjad ning paneb need kilekotti. See saab ja peab muutuma oluliselt efektiivsemaks – ei ole vaja tooteid alguses esimese asjana riiulitele laduda ja siis need seejärel sealt ära võtta. See protsess muutub oluliselt kiiremaks ja efektiivsemaks.“
Pakirobotite tootja Cleveron tutvustas 10. oktoobril oma Viljandi tehase laiendust, millesse ettevõte investeeris kokku 4 miljonit eurot. Arendus- ja tootmishoone ehitati senisest kolm korda suuremaks. Senise 3000 ruutmeetri asemel on nüüd ettevõtte töötajate käsutuses kokku 10 500 ruutmeetrit pinda.
Cleveroni omanik Arno Kütt esineb 28. novembril 2018 toimuval Logistika aastakonverentsil, kus kõneleb sellest, milliseid väljakutseid esitab globaalne e-kaubanduse kasv logistikasektorile ja millised on Eesti võimalused sellest osa saada. Ettekandes kuuleme ettevõtte koostööst Zara ja Walmartiga.
Programmi ja pääsmed leiate
SIIT.Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.