• 15.11.18, 08:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas müüki digikanalite toel kasvatada?

Koolituskonverentsil jagas 10-aastase kogemusega digiturunduse strateeg ja koolitaja Taavi Raidma selgeid juhiseid, kuidas müüki digikanalite toel kasvatada.
Kuidas müüki digikanalite toel kasvatada?
  • Foto: Liisi Matvere
Raidma rõhutas, et alati tuleks alustada 4 olulisest küsimusest – mida me müüme, kellele me seda müüme, milliseid kanaleid me kasutame ja milliseid tulemusi mõõdame ehk mis on eesmärk. Pealtnäha lihtsad küsimused, kuid tegelikult väga suure kaaluga. Vahel müüakse väga ägedat toodet, aga kahjuks valedele inimestele, näiteks kutsutakse teenusega liituma juba olemasolevaid kliente või pakutakse naistele mõeldud tooteid meestele. Mõõtmisele keskendutakse kõige vähem, kuigi see on üks olulisemaid samme. Miks? Kui me teeme head tööd, aga mõõdame vale asja, siis kukume kiiresti läbi, ütleb Taavi Raidma.
Lühidalt jagunevad kliendid 4 etappi ning igas etapis on konkreetsed tegevused ja reklaamkanalid, mis aitavad meil just selles etapis oleva kliendini jõuda.
Originaal pärineb veebilehelt https://www.searchsignals.nl
  • Originaal pärineb veebilehelt https://www.searchsignals.nl
SEE ehk potentsiaalne klient. Need on inimesed, kes võiksid olla sinu tootest või teenusest huvitatud. Selles etapis on oluline teadlikkuse tõstmine ja kliendi informeerimine, et sa oled olemas. Väga hästi sobivad selleks Google bänner- ja videoreklaamid või muu makstud reklaam, mis aitab sul võimalikult laia sihtgrupini jõuda.
THINK ehk klient, kes on sinu tootest või teenusest teadlik, aga ei ole veel ostuotsust teinud. Neid võib juba huvitada bännerist sisukam materjal, hea mõte oleks pakkuda neile huvitavat infot ja teha sisuturundust. Selles etapis tuleks kasutada Google Seo’d ja optimeerida oma e-pood kindlatele märksõnadele, et see tuleks otsingus välja. Ühtlasi võiks kasutada Facebooki reklaami ning suunata see sihtgrupile, kes sai strateegia loomisel paika pandud.
DO ehk klient, kes on valmis ostma. Nüüd tuleks ostuprotsess kliendi jaoks võimalikult lihtsaks teha, peaksid olema tema jaoks lihtsasti leitav, kui ta otsustab osta. Selles etapis võiks kasutada Google Ads’i otsingureklaame ja teha taasturundust. Taasturunduseks sobib ka Facebook Pixel, mille abil saad näidata reklaami juba toote või teenusega e-poes tutvunud klientidele, et anda neile viimane tõuge.
CARE ehk kliendid, kes on juba ostu sooritanud. Ärge unustage olemasolevaid kliente! Sageli nähakse vaeva uute klientide püüdmisega ning jäetakse olemasolevad omapäi. Näita, et sa hoolid ja oled tänulik. Hea mõte oleks selles etapis pakkuda kliendile tema ostu eest midagi tänutäheks, näiteks sooduskoodi järgmiseks ostuks või mõnd voucherit, et kliente siduda ja lojaalsust tõsta. Ka uudiskiri on selles etapis sobilik, paku neile näiteks infot ostetud toote hooldamise kohta või tutvusta sarnaseid tooteid ja teenuseid. Uudiskirja jaoks võid kasutada keskkondi nagu Mailchimp või Sendsmaily.
Pea meeles! Igas etapis peab olema üleskutse, mida sa tahad, et klient teeks -tule vaata rohkem, pane end kirja, küsi sooduspakkumist jne. Kindlasti mõõda oma tulemusi, muidu sa ei tea, kust kliendid tulid, mis kanalid töötasid ja kuhu tasuks investeerida. Ning ära unusta konkurente luurata. Konkurentide tegevusega saad end kurssi viia kasutades Facebookis „info and ads“ võimalust, kus näed konkurendi kõiki aktiivseid reklaame ja pakkumisi või vaata Google’st, milliste märksõnadega sinu konkurendid välja tulevad. See ei tähenda, et sa pead tegema sarnaseid tegevusi, aga kindlasti tuleb teadmine, mida konkurendid teevad, sulle kasuks.
23. november 2018 toimub Kaubandus.ee ja Äripäeva Akadeemia korraldatud Taavi Raidma koolitus "E-kaubanduse turunduse meistriklass". Täpsema info koolituse kohta leiate SIIT.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele