Leedu rõivaste jaemüüja Apranga avaldas 2018. aasta esialgsed müügitulemused. Uuel aastal loodetakse kasvada aga rohkem, kui suudeti mullu.
- Apranga käive suurenes eelmisel aastal Eestis 2%. Foto: Andres Haabu
Ettevõtte 2018. aasta käive ulatus 226,6 miljoni euroni, mida on 2017. aastaga võrreldes 1,7% rohkem. Enim kasvas käive Apranga koduturul Leedus 2,4%, 134 miljoni euroni. Lätis tammus kasv paigal ja jäi 52,7 miljoni euro juurde. Eestis lisandus 2% ning käive ulatus lõppenud aastal 40,2 miljoni euroni.
Möödunud aastal avas Apranga kaheksa poodi, sulges samuti kaheksa poodi ning rekonstrueeris kuus poodi. Kokku on Aprangal 182 kauplust, kusjuures kaupluse pind vähenes aastaga 2% võrra. Kasuminumbrid avaldab ettevõte aga alles majandusaasta aruandes.
Käesolevaks aastaks on Aprangal suured plaanid. "2019. aastal plaanib Apranga Grupp kasvatada käibe 242,6 miljoni euroni ehk 7% suuremaks, kui oli 2018. aastal," teatas Apranga peadirektor Rimantas Perveneckas börsiteates.
Apranga aktsial on seljataga kohutav aasta. Tegu on Balti börside ühe suurima kaotajaga: aktsia odavnes peaaegu 40% ning kaupleb 1,6 eurol.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.