Eesti inimeste e-ostlemise aktiivsus näitas möödunud aastal tugevat kasvu, selgus SEB kliendibaasi analüüsis.
2018. aastal ületas e-ostude kasv aasta lõikes 30% ning peamised sektorid, kus eestlased e-oste sooritasid, on endiselt reisimisega seotud teenused (sh reisibürood, lennundus- ja majutusettevõtted) ning elektroonilised ostukeskkonnad, mis hoiavad ostlemisaktiivsuse TOP-is kolmandat kohta. E-ostude mahtude poolest asuvad esimesel kohal reisibürood, teisel aga majutusteenuste pakkujad.
„Eestlaste aktiivne ostu-müügitegevus e-kanalites on vähemalt viimase kolme aasta jooksul tugev trend olnud," kommenteeris SEB erakliendi segmendijuht Triin Raudsepp. Ta lisas, et kui mahtude poolest on liidripositsioonidel läbi aastate olnud reisimise ja online-kaubandusega seotud kanalid, siis suuremaid hüppeid mahu kasvatamise osas on viimaste aastate jooksul teinud veel näiteks sõidujagamis- ja valuutavahetusteenuste pakkujad, samuti aga üksikud lennufirmad.
Viimaste aastate suurimat mahukasvu elektroonilistes ostu – müügikanalites tegid 2017. aastal takso – ja sõidujagamise teenuste pakkujad (Taxify, Uber), kelle e-müügi mahud on aastaga kasvanud ligi 1750%. Sama teenuseliik jätkas kasvu ka 2018. aastal, saavutades möödunud aastal 80%-list kasvu. Oma mahtude poolest paiknevad takso- ja sõidujagamise teenused populaarseimate e-ostukanalite TOP30-s.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.