Eestis tegutsevate internetipoodide suur hulk tähendab väga tugevat konkurentsi.
Audiitorettevõte KPMG ärinõustaja Tarmo Toiger ütles, et Eestis kasvab e-kaubandus aastas 30%, võrdluseks võib tuua Euroopa, kus kasv on 20%.
"E-poodide kasv võib lähiajal samas tempos püsida, sest arenguruumi on tublisti. Selleks pruugib vaadata, mis hinnaga müüakse riideid, laste kaupasid ja kodutarbeid jaekaubanduses, hinnavahe on märgatav," oli Mobipunkti juht Sanders Skoorik tulevikust rääkides kindel.
Kogu maailmas liigub trend sinnapoole, et senine kaubandus peab rohkem teed andma internetikauplustele. "Usun, et rohkem potentsiaali on teenuste kolimisel veebi, sest pole ju mõtet telefoni otsas oodata, et keegi vaataks, millal tehnikul on võimalik tulla riket parandama. Selliseid teenuseid on ju hõlbus online keskkonnas broneerida, kus klient saab sobivat aja valida," lisas ta.
Lünklik seadus
Õigusloome reguleerib e-kaubanduse valdkonda piisavalt ja Skoriku sõnul on turg üsna korrastunud.
Ainult tagastusõiguse seadus on selline, mida sooviksid paljud e-poe pidajad muuta. "See on halvasti reguleeritud ja jätab netikauplused nõrgemasse positsiooni võrreldes tavakauplusega. Seadusse on sisse kirjutatud nõue, et internetist ostetud seadet on kliendil õigus avada ja ta võib toodet kasutada nii, nagu ta seda poes teha saab. Samas teame kõik, et poes on ainult mõned mudelid klientidele tutvumiseks. Seal ei võeta igat arvutit karbi seest lahti, et klient saaks tutvuda tootega," arutles ta. "Kuna see seadus on reguleeritud Euroopa tasandil, siis meie seadusetegijad seda tõenäoliselt muutma ei hakka," oli Skorik skeptiline.
Edu tagab mitme komponendi koostoimimine: kõigepealt hea klienditeenindus ja kiire tarne. Klient soovib, et kaup oleks juba Eesti laos olemas ning tal ei tule oodata kaks-kolm nädalat, kui ese tellitakse Euroopast. Lisaks blogipostitused kodulehel, milles tutvustatakse uusi tooteid, teenuseid või jagatakse tehnika hooldamise nõuandeid.
"Tänapäeval ei loe niivõrd hind kui kiirus. Müüb see, kes on kõige kiirem," kinnitas Skorik.
Loe pikemalt
Äripäevast ja kuula raadiosaadet
raadio.aripaev.eeSeotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.