SEB andmetel suurenes eestimaalaste online-kaardiostude arv 2018. aastal rohkem kui 27 protsendi võrra.
Võttes arvesse ka kahe eelmise aasta kiiret kasvu, mis on püsinud 30% ringis (2016. aasta kasv moodustas 26% ja 2017. aasta oma 30%), näib, et online-ostlemine on Eestis järjest enam kogumas populaarsust ja muutumas üha tavalisemaks ostude sooritamise viisiks. Maailmas on e-kaubandus viimastel aastatel kasvanud keskmiselt 15% aastas.
SEB juhatuse liige Ainar Leppänen kommenteeris, et kui mitte-digitaalses maailmas saab inimene ühel ajal viibida vaid ühes kaupluses, siis internetis olles saab ta samal ajal viibida paljude eri kaupmeeste juues ning lühikese ajaga liikuda mitmete eri kaupmeeste vahel. "Et ostja seejuures ka ostu sooritaks, on tähtis, et online ostukeskkond oleks turvaline, lihtne, kiire ja mugav – see kasvatab tehingu tegemise tõenäosust," ütles ta.
Kindlasti tuleb Leppäneni sõnul silmas pidada kliendikogemust tervikuna, see tähendab, et ka esinevate probleemide lahendamine peab olema sujuv, kiire, kliendisõbralik. "Meil on heameel näha, et paljud kaupmehed tähtsustavad neid asjaolusid ja on turvaliste ja mugavate e-kaupluste poole jõudsalt liikumas. Selle valguses on e-kaubanduse suurenevad kasvunumbrid loogilised.“
Statistikast on võimalik välja lugeda, et kasv ei toimu tehingusummade, vaid tehingukordade arvelt. Kui 2017. aastal oli keskmine tehingusumma 42,60 eurot, siis 2018. aastal on keskmise tehingu väärtus kahanenud 39 euroni.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.