Meediast võib lugeda palju sellest, et eraisikud kurdavad, et nende ajaloolised kodud sundvõõrandatakse Rail Balticu trassi tõttu. Kahjusid kannavad aga ka firmad ning mitte ainult Eestis, saab lugeda Äripäeva erilehest Ehitusõigus ja kinnisvara.
- Hulgifirma Jungent autod Lätis. Foto: gallery.jungent.eu
"Ostsime ligi kümme aastat tagasi hulgifirma Jungent arenduseks 5 hektarit maad Lätis Salaspilsis, et rajada sinna ettevõtte logistikakeskus. Riia linna ja suuremate väljasõiduteede lähedus oleks olnud väga soodne koht meie ettevõttele äri- ja tööstuspiirkonna tarbeks. Seetõttu tuli kõik meie arendused Lätimaal peatatud seoses Rail Balticu projektiga. Rail Balticu trass läbib ning poolitab selle konkreetse maatüki, kommenteeris
Ehitusõigus ja kinnisvara erilehes JNG Investments juhatuse liige Alger Närska.
Pädevate kinnisvaraekspertide hinnangu kohaselt on nende maade väärtus langenud selle tõttu neli korda. "Me ei ole seda maad tasuta saanud ega spekulatsiooni eesmärgil ostnud, ja kui me selle omal ajal ostsime, siis ei olnud mingist raudteetrassist veel juttugi," ütles Närska.
"Nüüd ilmselt püüab Läti riik selle meilt võileivahinna ja tugevama õigusega sundvõõrandada. Kuna meie tehingu hind on ju tuvastatav ja see on nii ammu tehtud, siis õiglane oleks, kui riik meile selle maa ostu maksumuse korvaks või siis pakuks meile vastu meid rahuldavas kohas uue maatüki," ütles Närska.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.