Alexela Oili juht Maria Helbling rääkis intervjuus, et kohvibuum on kütuseäris hea aja märk ning tõenäoliselt ei ole neil majandussurutise tingimustes tarvis poode kinni panna.
Helbling vastutab Alexela Oili ehk Alexela tanklate keti juhtimise eest eelmisest aastast. Kütuse jaemüük pole enam nii kõrge marginaaliga teenus, kuid selle elutähtsa valdkonna kõrval on hakatud rohkem keskenduma nii-öelda kohvi müümisele. Helblingu sõnul ei tingi stabiilsemate hindadega kohvi müümist ebastabiilne toornafta maailmaturuhind, vaid „suhteliselt räme“ konkurentsisituatsioon Eesti kütuseturul.
„Marginaali lihtsalt kütuse pealt ei tule ja kohvi pealt on see kõrgem. Teine põhjus on see, et Eesti elanikkond on jõudnud sellele elatustasemele, kus ollakse nõus ostma kohvi väljas, mitte tegema seda kodus,“ selgitas Helbling. Teisalt tunnistas Helbling, et majandussurutise olukorras on kohvi müük esimene koht, kus kokku tõmmatakse. Sestap leidis Helbling, et praegu kõrgemat marginaali pakkuv kaupluse teenus on siiski suhteliselt volatiilne ärisuund, võrreldes kütuse müügiga – olgu masu või mitte, kütust tuleb ikka tarbida.
Helbling arvas, et mõnes mõttes on kohvibuum kütuseäris hea aja märk. „Kindlasti on majandussurutise tingimustes grupp kliente, kes seda toodet edasi tarbib ja poode pole vaja kinni panna. Kuid see, et poeäri tõesti buumib, on hea aja märk küll,“ ütles Helbling. Hoolimata buumimisest ei usu Alexela Oili tegevjuht, et kriis on kohe nurga taga. „Vaadates ka meie enda numbreid, siis eelmine aasta oli metsiku investeeringu periood. Kui arvaksime, et kõik kohe kokku kukub, siis vaevalt me seda teinud oleksime,“ sõnas Helbling.
Sellegipoolest leidis ta, et nii Alexela kui ka Eesti majanduse üldist kasvu piirab lähiaastail tööjõuga seotud surve. „Palgasurve on ka, aga tegelikult on probleem selles, et inimesi lihtsalt pole. Iseasi, kas see meid kriisi viib, aga mingisse rahunemisse või stagnatsiooni võib viia küll,“ ütles Helbling.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.