• 18.06.19, 09:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlased usaldavad e-kaubandust, kuid ei pruugi oma andmelevikut hoomata

Ligi 90% Eesti elanikkonnast on tellinud või tellib regulaarselt tooteid e-kaubanduskanalitest, 80% küsitletuist on väitnud, et üldiselt ka usaldab neid. Samal ajal on pea kahel kolmandikul eestlastest esinenud e-kaubandusega seoses negatiivne kogemus ja lausa 7% on väitnud, et on langenud pettuse ohvriks.
Eestlased usaldavad e-kaubandust, kuid ei pruugi oma andmelevikut hoomata
  • Foto: Pixabay.com
„Rääkides turvalisest maksmisest e-kanalites, näeme täna, et ligi pooled e-kanalites ostu sooritajad on maksnud selle eest pangalingiga. Pangalingiga ostu sooritamisel on tähtis hoida käepärast kõik vajalikud autentimisvahendid, et ost õigel ajal lõpule viia ja mitte lasta lingil vananeda, vastasel juhul võib protsess sassi minna. Üle 42% inimestest aga sooritab e-oste deebet- (25%) või krediitkaardiga (17%), millega kaasneb kaardiandmete jagamine ostukanaliga. Sel juhul on väga tähtis, et tarbijal oleks selge ülevaade sellest, kellega ta on konkreetse kaardi numbrit jaganud, ja samuti peaks saama harjumuseks kaardi väljavõtet kontrollida,“ jagab turvalisuse nõuandeid SEB erasegmendi juht Triin Raudsepp.
Küsimusele „Kas peate arvet ostukanalite üle, millega olete oma kaardiandmeid jaganud?“ leidis viiendik (20%) vastajatest, et omavad olukorrast selget ülevaadet, 29% leidis, et neil on olemas üldine ülevaade, ning 28%-l puudus ülevaade ostukanalite üle, millega nad on oma finantsandmeid jaganud. Panga arvamuse kohaselt peavad kliendid rohkem hoolima oma kaardi andmete hoidmisest ja jälgimisest ning omama täpset ülevaadet sellest, kellega on kaardiandmeid jagatud. Neile, kelle jaoks on e-ostlemine osa rutiinist, pakub SEB virtuaalset pangakaarti, mis aitab oma e-ostlemist turvaliselt korraldada.
SEB e-kaubanduse uuring korraldati SEB Eestis, Lätis ja Leedus koostöös Norstatiga 2019. aasta kevadel. Uuringust võttis osa rohkem kui 3000 inimest, nende seas üle 1000 eestimaalase, kellega tehti intervjuu kas eesti või vene keeles.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 13:14
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele