• 19.08.19, 11:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Piret Aess: inimesed tulevad ettevõttesse ettevõtte pärast ja lahkuvad juhi pärast

Muudatuste vajaduse märkamine organisatsioonikultuuris ei ole keeruline, kuid uute ideede mahamüümine ja muutmine ise on üks maailma keerulisemaid asju, usub R-Kioski personalijuht Piret Aess, kes räägib R-Kioski pidevast muudatuste juhtimisest juba 18. septembril toimuvas Juhtimislaboris „Kuidas saada endale parimad töötajad?“.
Piret Aess
  • Piret Aess Foto: Kalev Lilleorg
Teenindussektor on värbamise osas alati keeruline olnud, kuid R-Kiosk paistab pidevalt silma edukate värbamiskampaaniatega ja sõnumitega, mis inimesi kõnetavad. Kuidas sellises konkurentsitihedas valdkonnas eristuda ja silma paista?
Pean tõdema, et see ongi paganama keeruline. Katsu ise tegutseda täiusliku konkurentsi tingimustes, mida meie jaekaubandusturg on. Aga juba ka teooriast teame, et konkurents paneb ajusid ja musklit pingutama, ei lase sekundikski lõdvaks lasta ja nii oleme ka meie pidevas muutuses, kohandumises, eristumisi otsimas jne. Tulemus on alati olnud meeskonnatöö – iva siit, teine sealt ja nii see pirukas valmis küpsetatakse.
Milliseid lahendusi olete teenindussektoris suutnud luua, et tagada kaasaegne organisatsioonikultuur? Teenindajal ei ole võimalik teha kaugtööd, võtta tööle kaasa koera jne, mida paljud kontoritöötajad teha saavad. Kuidas sellised valdkonnas töökultuuri inimestele ahvatlevaks muuta?
Ma olengi mõelnud, et millal meie ühiskond muutub nii tolerantseks, et me ei kergita enam kulmu, kui teenindajal juhtuks mõni nunnu kutsu tööl kaasas olema – olen lugenud, et lemmikloom vähendab inimese stressitaset ca 25%.
Kui tõsisemalt rääkida, siis see on väga lihtne – inimesed tulevad ettevõttesse ettevõtte pärast ja lahkuvad juhi pärast. Ümaralt 70% töötajate heaolust on erinevate uuringute põhjal juhi kätes. Seetõttu oleme teadlikult tegelenud inimliku juhtimisstiili praktiseerimisega. Lisaks toetab seda lähenemist ka meie frantsiisimudeli alusel tegutsemine.
Kuidas üldse märgata, et midagi vajab muutmist? Meedias on kirjutatud näiteks sellest, et R-Kioski juhid käivad ise kioskites tööl jne. Milliseid huvitavaid lahendusi olete veel leidnud, et mõista oma töötajaid ja nende vajadusi veelgi paremini? Kui palju saavad töötajad ise kaasa rääkida töökultuuri loomisel?
Ainult pime ei märka, kui midagi muuta on vaja. Hoopis teine asi on muutmine ise – see on nüüd küll üks maailma keerukamaid asju. Esiteks iseenda muutmine ja siis juba maha müüa muutuse/muutmise vajadus ära teisele inimesele. R-Kiosk on olnud muutuste tuules juba paljud aastad ja need pole kaugeltki lõppenud. Sel teel on olnud suuri õnnestumisi, kuid oleme omal nahal tundnud ja ebaõnne. Et ettevõtte kultuur ongi kõigi meie inimeste summa, siis väikseid mutreid pole olemas, kõik loevad.
Nendel teemadel räägib R-Kioski personalijuht Piret Aess aga juba pikemalt ja põhjalikumalt 18. septembril toimuvas Juhtimislaboris „Kuidas saada endale parimad töötajad?“ – vaata programmi SIIN.

Seotud lood

Uudised
  • 23.07.19, 11:11
R-Kiosk jätkab uute poodide avamist
R-Kiosk on käesoleval aastal avanud neli uut kauplust ja renoveerinud kuus olemasolevat müügipunkti, ehitades need ümber kaasaegseteks väikepoodideks. Ettevõtte eesmärk on olla olemas kõikjal, kus kiirustav inimene vajab maitsvat ja tervislikku kehakinnitust.
Uudised
  • 24.05.19, 16:08
R-Kiosk: 10-15 aasta pärast pole kedagi tööle võtta
Pilt, mis 10-15 aasta pärast hakkab vastu vaatama on muret tekitav, sest tulenevalt demograafilistest protsessidest ja poliitilistest tegevustest jääb mulje, et siis ei ole mitte kedagi tööle võtta, ütles R-Kioski personalijuht Piret Aess intervjuus.
Uudised
  • 01.03.19, 09:56
R-Kioski juht: Mugavuskaubandus võidutseb täna ja ka tulevikus
R-Kiosk on teinud suuri investeeringuid, et hoida sortimenti atraktiivsena ja kaasajastada müügipunkte, sest mugavuskaubandus võidutseb ning tarbijad soovivad vajalikud tooted saada kätte kiiresti, ütles intervjuus R-Kioski tegevjuht Tiia Ilves.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele