• 27.08.19, 09:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Santa Maria tootepakendi uuendamine säästab aastas 150 tonni plasti

Maitseainetele ja maailmaköögile spetsialiseerunud Santa Maria toob sel sügisel turule 35% vähem plasti sisaldavas pakendis tortiljad. Selle sammuga vähendatakse pakendile kuluva plasti kogust terves ettevõttes 150 tonni aastas ehk 6 miljoni pooleliitrise plastpudeli jagu.
Santa Maria tootepakendi uuendamine säästab aastas 150 tonni plasti
Uuenduskuuri läbivad ka kõik Santa Maria tortiljade retseptid, mille järgi valmivad veelgi puhtama koostisega tooted.
Santa Maria Eesti turundusjuhi Ave-Stina Udami sõnul on ettevõte võtnud sihi liikuda globaalsel tasandil jätkusuutlikkuse ning puhtama looduse ja keskkonna poole, alustades ühest oma suuremast müügiartiklist – tortiljast. Augusti lõpus poelettidele jõudva tortiljapakendi valmistamiseks on kasutatud kolmandiku võrra vähem plasti. „Esmapilgul võib see tunduda väike samm, kuid kuna kauplustes müüakse suuri koguseid, on selle keskkonnamõju vägagi tuntav,“ ütles Udam.
Ta lisas, et igal aastal müüakse tortiljat, Tex Mex kategooria kõige populaarsemat toodet, Euroopas 45 miljonit pakki. „See pisike keskkonnasõbralik liigutus vähendab meie tortiljapakendile kuluvat plastikogust lausa 150 tonni aastas, mis omakorda vähendab ka meie ökoloogilist jalajälge,” selgitas Udam.
Taolised pakendimuudatused ei toimu toiduainetööstuses üleöö ning nende taga on ettevõtte jaoks aeganõudev ja investeeringurohke protsess. Põhjaliku arendustöö tulemusena on Santa Maria tortiljadele välja töötanud uue pakendamisvõimaluse – plastpakendi pealmine osa on asendatud lamineeritud paberiga. Udam leiab, et keskkonnasäästlik mõtteviis kinnitab toiduainetööstuses üha enam kanda, mida näitavad ka tarbijate ostueelistused. „Näeme, et just nooremale põlvkonnale on ostu sooritamisel lisaks toote kvaliteedile määravaks ka selle tootmisviis ja pakendamine. Meil on hea meel, et saame nüüd oma väikese muudatusega suunata ka tarbijaid keskkonnasõbralikumate ostude poole,“ lausus Udam.
Santa Maria on võtnud jätkusuutliku arengu ning keskkonna ja looduse hoidmise enda prioriteediks. Seda iseloomustab ka üks nende juhtmõte: „Iga valik loeb“. See lause seisab õigete valikute eest, mis toetavad jätkusuutlikku arengut nii tooraine kasvatamises, toodete valmistamises kui ka nende tarbimises. „Me kõik saame tarbijana teha valikuid, kuid oluline on silmas pidada, et ka väikesed valikud võivad anda lõppkokkuvõttes suure panuse parema homse nimel,“ sõnas Udam.
Tortiljapakend on ettevõtte esimene suurem samm keskkonnasõbralikumate pakendite poole. Järgmisena on plaanis uuendada nii kookospiima kui ka maitseainete pakendeid. Aastaks 2025 kasutab Santa Maria oma toodete pakendamiseks 25% vähem plasti ja kõik pakendid valmistatakse taastuvatest või taaskasutatud materjalidest või on taaskasutatavad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele