• 12.09.19, 15:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SEB: muutused ostetuimate automudelite pingereas

SEB andmetel* toimus viimase aastaga märgatav muutus Eestis uuena ostetavate mudelite populaarsuse pingereas.
SEB: muutused ostetuimate automudelite pingereas
  • Foto: GREG BAKER / AFP
Kõige populaarsemate mudelite nimekirjas on esimestel kohtadel Toyota RAV4, Toyota Corolla ja Škoda Octavia, neile järgnevad uued tulijad Citroën Berlingo ja Renault Clio. Eelmistel aastatel on nii Eestis kui ka Baltikumis neil kohtadel valitsenud Volkswageni ja Nissani mudelid.
„Eestis on nii era- kui ka juriidiliste isikute aktiivsus autoturul viimastel aastatel kõrge olnud ja pole ime, et aktiivse arengu ajal, kui turule tuleb palju uusi põnevaid uuendusi automudeleid, muutuvad mõnevõrra ka meie inimeste eelistused. Samas, kui rääkida just populaarseimatest mudelitest, siis oleks õigem vaadata just eraisikute eelistused. Autoostul keskenduvad juriidilised isikud peamiselt hinna ja kvaliteedi suhtele ega reageeri nii teravalt mõnele uudisele või uuendusele autotööstuse maailmas, nagu teeb seda eraklient, kui ostab autot enda või oma pere jaoks,“ kommenteerib eestlaste automudelite eelistuste muutusi SEB Liisingu juhatuse esimees Rein Karofeld.
Kui vaadata seda, milliseid automarke eelistavad Eesti elanikud osta kasutatuna, siis eelistused mudelite nimekirjas veidi muutuvad – tipus on Volkswagen Passat, Toyota Avensis, Audi A6-seeria ja Škoda Octavia. SEB andmed näitavad lisaks seost autoostja ja ostetava auto vanuse vahel: mida noorem on klient, seda suurema tõenäosusega ostab ta kasutatud auto. Vanusega kasvab tõenäosus, et inimene valib endale just uue auto, ning kui kliendi vanus ületab 50 aastat, on see tõenäosus vähemalt 50%.
„Škoda ja Toyota on olnud Baltikumis automüügi tipus juba mitu viimast aastat, mis näitab nende maaletoojate ning edasimüüjate head müügi- ja turundustööd. Kindlasti toetab seda kvaliteetne, lai ja uuenev mudelivalik, lai teenindusvõrk, soetushind, ülalpidamiskulu jne. Samas on Eestis tipule lähenemas ka kallimad autobrändid, nagu BMW, Audi, Mercedes-Benzi ja Lexuse mudelid, mis endiselt näitab meie tarbijate ostujõu kasvu,“ kommenteeris eestlaste valikuid autobrändide valdkonnas Karofeld.
SEB Liisingu andmete kohaselt sõidab vaid 20% Eesti elanikest oma autoga kauem kui 5 aastat. Viimase kahe aasta jooksul on oma autot uuendanud ligi 40% Eesti inimestest. Autot vahetades eelistab suurem osa eestlastest osta kas uue või peaaegu uue (kuni 3 aastat vana) auto.
* Analüüsi jaoks kasutas SEB oma kliendibaasi, AMTEL’i ja Maanteeameti statistikat

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 13:14
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele