Salvestil on tarnijate hindamiseks loodud väga põhjalik süsteem, ütleb ettevõtte logistika- ja ostujuht Kristo Raud.
- Salvesti logistika- ja ostujuht Kristo Raud Foto: Urmas Kamdron
“Kogu protsess hakkab tarnija valimisest, mis sisaldab tarnijaküsimustikku ehk iga meie uus partner peab ära täitma küsimustiku, millest lähtudes saame analüüsida, kas antud tarnija on Salvesti jaoks sobilik või mitte,” märgib Kristo Raud, kes esineb juba 16. oktoobril
toimuval
Ostujuhtimise aastakonverentsil, kus kõneleb tarnijate hindamisest Salvesti näitel.
Järgneb intervjuu Kristo Rauaga.
Salvest teeb koostööd enam kui 100 tarnijaga. Kuidas olete enda jaoks välja selgitanud võtmepartnerid ning kas erinevate tarnijate puhul kehtib ka erinev ostustrateegia?
Salvesti jaoks on võtmepartneriteks need ettevõtted, kellega koos saame kasvada ja areneda teineteiselt õppides ja teineteise arengut toetades. Seda saame teha nii koduturul kui ka välispartneritega. Kasulik on näha ka teise osapoole põhjendusi ning võimalusel selle järgi oma süsteeme parendada. Erinevate tarnijate puhul kasutame ka erinevaid ostustrateegiaid, sõltuvalt tarnija asukohast ja mahtudest.
Kuidas Salvest oma tarnijaid hindab?
Salvestil on tarnija hindamiseks loodud väga põhjalik süsteem. Toon siia mõned näited ehk kogu protsess hakkab tarnija valimisest, mis sisaldab tarnijaküsimustikku ehk iga meie uus partner peab ära täitma küsimustiku, millest lähtudes saame analüüsida, kas antud tarnija on Salvesti jaoks sobilik või mitte.
Lisaks analüüsime alati kauba sissetulekut (kauba kvaliteet, märgistus, transpordi tingimused jms) ehk pärast iga tarnet hindame antud tarnija kaupade kvaliteeti, mida analüüsime vähemalt korra aastas. Antud tulemuste põhjal käime oma tarnijaid ka auditeerimas. Kui näeme pidevaid või korduvaid kõrvalekaldeid kokkulepitud kvaliteedinõuetes, järgneb sellele audit. Igast auditist väljub aruanne koos korrigeeritavate tegevustega, mida antud tarnija peab kindlaksmääratud aja jooksul täitma. Need samad auditid annavad ka meile võimaluse partnerist paremini aru saada ning vajadusel ka oma nõudmisi parandada.
Tulekul!
15. Ostujuhtimise aastakonverents "Võtmepartnerid ja ostustrateegia"
Toimub: 16. oktoobril, Tallinnas
Esinevad: Hele Hammer (Telema), Hannes Laaser (Glamox), Kaido Pae (Ensto Ensek), Kristo Raud (Salvest), Kristiina Lahe (Orkla Eesti), Peep Tomingas (PROLOG), Kristjan Rotenberg, Risto Rüütel (Eversheds Sutherland), Juha-Matti Alve (ValueSource), Petri Hällfors (ValueSource).
Täpse programmiga saab tutvuda
SIIN ja registreerida
SIIN.
NB! Soodushind kehtib 7. oktoobrini!